APRENENTATGE IDIOMES

NOUVINGUTS
24 de maig de 2016

APRENENTATGE DELS IDIOMES DE LA COMUNITAT VALENCIANA

Els alumnes nouvinguts experimenten molts canvis quan venen a España, canvien de vivenda, canvien d’escola, deixen darrere amics i família i s’enfronten a experiències totalment noves. Pero possiblement el més difícil per a un xiquet nouvingut és estar dins d’una aula rodejat de gent que no l’entén i a qui no entén.

Actualment, el nombre de xiquets nouvinguts ha disminuit, però s’escolaritzen en l’etapa infantil xiquets nascuts a España, però que són fills d’inmigrants. Moltes vegades estos xiquets entren al centre desconeixent els idiomes de la Comunitat Valenciana. Pel que el procés d’integració i l’assoliment de les rutines i els hàbits d’infantil és fa molt més difícil.

Tots estos xiquets necessiten recolzament per a assolir de forma correcta les llengües de la Comunitat Valenciana. En primer lloc és important tenir en compte que:

Els xiquets no han de perdre la seua llengua materna. Ja que és la llengua en que millor es comuniquen els pares, i ells l’han de mantindre, alguns estudiosos del tema, com Cummins afirmen que si un alumne té un bon nivell en una llengua, es produeix tranferència lingüística i resulta més fàcil aprendre una segona o tercera llengua. En canvi si no té cap llengua ben desenvolupada el procés d’assoliment de les llengües serà més llarg i difícil.

– Des de l’escola és important valorar la llengua materna dels alumnes inmigrants. Un factor molt important en l’aprenentatge d’una llengua és el factor emocional, el voler i necessitar aprendre-la. Així, si des de l’escola es valora la llengua del xiquet, este també valorarà la llengua de l’escola. En el nostre cas, que tenim dos llengües vehiculars a l’escola és important que se’ls done importància a les dos.

S’ha de recolzar l’aprenentatge de la llengua, ja que únicament en la interacció dins de l’aula a l’alumne nouvingut li serà molt difícil assolir-la. Inclús si l’escolarització es produeix a l’etapa infantil.

– I tenir clar, que es pot tardar entre 3 i 7 anys en assolir totalment una llengua nova.  Assolir un nivell correcte de comunicació oral no vol dir tenir totalment assolida la llengua, i el llenguatge acadèmic costa molt assolir-se, el que fa que als xiquets immigrants i/o fills d’immigrants hagen de fer un gran esforç per a adquirir el currículum ordinari.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies