nee

GENERAL
18 de gener de 2016

 

NECESSITATS EDUCATIVES DE SUPORT EDUCATIU

Es considera alumnat amb Necessitats Específiques de Suport Educatiu (seguint la LOMQE):

– Alumnat que presenta Necesidats Educatives Especials

– Alumnat amb Altes Capacidats

– Alumnat d’integració tardana al sistema educatiu espanyol

– Alumnat amb dificultats d’aprenentatge

L’alumnat amb Necessitats Educatives de Suport Educatiu escolaritzat a un centre ordinari rep els reforços dels Especialistes en Pedagogia Terapèutica i Audició i Llenguatge assignats als centre, i si és necessari del Educador. En els nostres centres, actualment no hi ha cap educador. Els especialistes en Pedagogia Terapèutica són de centre, mentre que els especialistes en Audició i Llenguatge en el CEIP Mare de Déu de Vallivana és de centre, però en el CRA Els Ports i CRA Celumbres pertanyen a l’SPE.

S’entenen per necessitats educatives especials (NEE) aquelles afectacions temporals o permanents, com ara discapacitats psíquiques, motrius o sensorials, sobredotació o condicions associades a la historia educativa i escolar de l’alumnat, que requereixen una atenció escolar especialitzada. Qualsevol alumne durant la seua escolaritat pot tenir Necessitats Educatives Especials, es a dir, pot necessitar una atenció específica en un determinat moment per a avançar en els seus aprenentatges.

El nostre sistema educatiu es regeix pel principi d’escola inclusiva. Els alumnes amb necessitats educatives especials s’escolaritzen preferentment en centres educatius ordinaris. On tota la comunitat educativa amb el recolzament dels pares, vetlla per la integració i el progrés acadèmic i social de l’alumne.

Sols quan les NEE siguen tan greus i permanents que l’alumne no es puga beneficiar de l’escolarització en un centre ordinari, serà escolaritzat en un Centre d’Educació Especial. Estos centres tenen una organització diferent, els seus currículums són totalment adaptats a l’alumnat, les tutories les porten mestres especialistes en Pedagogia Terapèutica i tenen especialistes en Audició i Llenguatge, fisioterapèutes i Educadors.

El centre d’Educació Especial de referència per a la zona dels Ports és el Centre d’Educació Especial Baix Maestrat, de Vinaròs. Però este centre no té internat, raó per la qual difícilment pot assistir a este centre l’alumnat dels Ports, geogràficament està massa allunyat per a anar i tornar tots els dies. 

Els alumnes amb Altes Capacitats són els xiquets que presenten unes Capacitats Intel·lectuals superiors a la mitja, s’impliquen molt en les tasques, i un tenen un alt nivell de creativitat.

Estos alumnes, destacaran dins d’una aula per la facilitat que tenen per a assolir nous continguts, habitualment trauen molt bones notes, i en poc esforç aconsegueixen els objectius educatius, però, a vegades també presenten fracàs escolar i inadaptació al medi escolar perquè les tasques els resulten massa fàcils i no són motivadores per a ells.

Als CRAs és més fàcil l’atenció a l’alumnat d’Altes Capacitats, perque el nombre de xiquets és més menut i és més fàcil adequar el nivell curricular al nivell real de cada xiquet, i perquè al estar compost per aules unitàries els alumnes d’altes capacitats aprenen també el que treballen els xiquets més grans que ells.

Els darrers anys ha augmentat considerablement el nombre de població immigrant que ve a viure a Espanya, raó per la qual a les escoles s’ha incrementat el nombre de xiquets que s’integren tardanament al sistema educatiu Espanyol. Estos xiquets necessiten, en primer lloc aprendre les llengües vehiculars dels centres, el castellà i el valencià, i en segon lloc adequar el nivell curricular que ells tenen al nivell espanyol. Per a treballar tot això, en els centres grans hi han aules d’acollida i mestres de compensatòria. Als nostres centres, no hi ha mestre de compensatòria, pel que les seues funcions les asumeixen els especialistes en Pedagogia Terapèutica i Audició  i Llenguatge.

I per últim, la LOMQE parla d’alumnat amb dificultats d’aprenentatge, que són xiquets que no tenen patologies greus i permanents, però que en determinat moment de la seua escolaritat tenen dificultats per a assimilar algún dels continguts pròpis de l’escola, ja siga el llenguatge oral, el llenguatge escrit, les matemàtiques… I per a poder progressar de forma correcta en els seus aprenentatges necessiten rebre un recolzament especialitzat.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies