Lectura
LECTURA
El més important en la lectura és comprendre el que es llig. La lectura és un acte de comunicació que té com a objectiu que la persona que llig entenga el missatge que vol trasmetre la persona que escriu.
Així, sempre hi ha que intentar que els alumnes entenguen el que lligen, encara que per a això hagen de rellegir, o llegir més lentament. Però aplega un moment en que la velocitat lectora comença a tindre importància, ja que la lectura és el principal mitjà per a accedir als aprenentatges i quan més lent llig el xiquet més li costarà l’estudi.
Per això es proposen activitats per a millorar la velocitat lectora.
El següent enllaç porta al Pla Lector del CEIP Benedicto XIII de Illueca. És mostra un pla lector molt complet, amb activitats graduades per nivell escolar, que ajuden a millorar la lectura.
cillueca.educa.aragon.es/web%20lectura/index.html
I el següent enllaç porta a un joc de edu365 que es diu: ENTRENA’T PER LLEGIR
Traballant amb estes activitats el xiquet pot millorar el procés lectoescriptor. Però també està clar que la lectura, com totes les habilitats, necessita pràctica, quan més es llig, millor i més ràpid es llig. Així que, és importantísim crear un bon hàbit lector en els xiquets. És important:
– Buscar llibres o altres lectures que siguen de l’interès del xiquet.
– Els llibres han d’estar adaptats al nivell lector del xiquet, si són massa fàcil no li motivaran, però si són massa difícils no els entendrà.
– El moment de lectura ha de ser un moment de plaer.
– El xiquet imita el que fan els adults, si els pares lligen el xiquet tindrà més ganes de llegir.