Intel·ligències Múltiples
INTEL·LIGÈNCIES MÚLTIPLES

Howard Gardner, al igual que molts altres teórics actuals postula que la intel·ligènciano és una entitat única, sinò que està formada per múltiples factors, concretament ell proposa 8 tipus d’intel·ligència. Totes les persones tenen estes intel·ligències, però distribuides de formes diferents. Així la distribució de les intel·ligències que té cada persona determina la forma d’enfrentar-se a la vida, d’aprendre i de desenvoldre’s. Segons Gardner es interesant coneixer la distribució que tenim de les intel·ligències, per a ajudar-nos dels nostres punts forts per a millorar en els nostres punts febles.
Les noves tendències d’educació van encaminades a desenvolupar totes les intel·ligències, mitjançant el treball per competències.
També es molt important tenir en compte estes noves teories per a que els xiquets puguen tenir una adequada autoestima, i no deixar-se portar únicament pels resultats escolars. Els resultats escolars, majoritàriament donarien una referència del desenvolupament de les intel·ligències lingüística i lògic-matemàtica, valorant poc o gens la resta de intel·ligències. Així, un alumne que tinga com a punts febles estes dos intel·ligències es pot sentir molt menys capaç que els seus companys, quan a lo millor és molt més talentòs en altres intel·ligències que en la vida adulta són molt necessàries.


