Com millorar la conducta dels fills

GENERAL
13 de gener de 2016

 Un dels temes que més preocupa a pares és la conducta dels seus fills, per eixa raó la primera orientació que vaig a penjar es tituta: "Com millorar la conducta dels nostres fills" i està basada en el document (c/document_library/get_file) realitzat per l’Equip d’Orientació Educativa y Psicopedagògica Nº1 de Zaragoza.

Este document està dividit en els següents apartats:

1. Com escoltar y parlar als fillls

2. L’educació dels fills: normes i límits educatius

3. Tècniques bàsiques de l’educació (técniques de modificació de conducta):

  • Com elogiar
  • Com premiar
  • El disc ratllat
  • Ús de gràfics
  • Com ignorar
  • Com castigar
  • Com enviar al fill al racó
  • Com utilitzar la sobrecorrecció

4. Com aconseguir una autoritat positiva.

Així el document ens dona pautes que ens poden ser d’utilitat per a canviar algunes de les normes de la casa, actuacions concretes que fem en els fills, reaccions a les seues conductes, per tal de canviar les seues conductes. Quan som adults aprenen de les orientacions que se’ns faciliten, i nosaltres mateixos som capaços de produir canvis en les nostres conductes i actuacions. Però els xiquets encara no són prou madurs per a fer-ho, ells responen als canvis en el seu entorn. Així, per a canviar la conducta dels fills, l’únic que podem fer es introduir canvis en les normes i límits que els marquem.

Els alumnes menuts encara no tenen suficient desenvolupament cognitiu per a saber el que està bé o el que està mal, som els adults els que els hem d’anar marcant els límits. I sols les paraules no són suficients per a aconseguir canvis, hi ha que marcar clarament el que se’ls demana i implementar conseqüències positives o negatives derivades de les seues conducta. Quan més menut és l’alumne més important es la conseqüència, esta anirà acompanyada d’una explicació oral del perquè, però sols la explicació oralno és suficient, el xiquet encara no té la suficient maduració cognitiva per a complir les normes sols amb orientacions orals. A mesura que els xiquets van fent-se majors, ja assoleix major importancia el missatge oral, i es poden anar reduïnt les conseqüències. Però, un alumne que no ha aprés mitjançant conseqüències de menut dificlment seguirà les orientacions orals de gran.

El document també ens mostra diferents estratègies de modificació de conducta, que ens poden ser de gran utilitat. La base de les tècniques de modificació de conducta és aclarir al xiquet el que se li demana, especificar les conseqüències, i implementar-les, sense enfadar-se. L’adult en tot moment ha de mantenir la calma i fer complir la conseqüència. El xiquet ha de comprendre que no es que el pare/mare l’estiga castigant, sinò que les seues conductes tenen unes conseqüències positives o negatives. Així el xiquet va aprenent els límits i agafa consciència de que tot el que faça tindrà uns resultats, està aprenent autonomia i responsabilitat.

 

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies