ORIENTACIONS PER A UNA ACOLLIDA RESPECTUOSA
Una escola ha de ser un lloc per a tots els infants, no basada en la idea que tots són iguals, sinó que cadascun d´ells és diferents. Loris Malaguzzi.
Què és el periode d´acollida?
L´acollida ha de ser nesessàriament un temps de dedicació serena que facilite el desig de compartir la vida amb el mestre o la mestra i els companys i companyes. Les mestres hem de situar a l´infant en el centre per tal de preparar l´acollida: ÉS L´ESCOLA I LES FAMÍLIES QUI S´HAN D´ADAPTAR AL RITME DELS NOSTRES XIQUETS I XIQUETES
.
¿Com fer una acollida respectuosa?
1- Abans
Una trobada entre la familia, els xiquets i xiquetes i la tutora abans de l´inici de curs.
Realitzar la incorporació de l´alumnat en grups reduÏts, de manera flexible, progresiva i respectuosa. Aturar-se a parlar, mirar als ulls i escoltar
.
2- Durant
Garantir que els nostres Xiquets i xiquetes se senten segurs i protegits a l’escola.
Preparar un escenari provocador que convide a jugar.
Utilitzar els espais a l´aire lliure per a un acompamyament amb les Families amb les entrades i eixides relaxades.
Afavorir un comiat sense presses.
Acollir, abraçar i respectar el plor.
3- Després
La descoberta i la familiarització amb el nou espai ha de ser gradual. Els vincles d´afecte i de seguretat s´han de construir a poc a poc amb el personal docent i el personal educador.
El Dimecres comença una NOVA I MÀGICA ETAPA, gaudim d´aquestos moments.
Com bé diu aquest document enviat per Conselleria, ATUREM-NOS A ESCOLTAR, ABRAÇAR I SER RESPECTUOSOS
.