[1r i 2n d’ESO] Comprensió oral: “EL PANGOLÍ”
TREBALLEM L’ATENCIÓ i EL CONTRAST…
|
“El pangolí”
Generalment, el 90% del temps que mirem la televisió no fem ús de tota la nostra atenció, per aquesta raó, he pensat que és interessant fer l’experiment. Segueix els passos i no te’n botes cap. Et sorprendràs quan acabes l’activitat.
1. Mira la següent notícia una vegada només (1 minut i 11 segons) i para atenció al contingut: 2. Ara, podries respondre aquestes preguntes?
a) En quins llocs es venien els pangolins? b) Entre quins animals haurien fet de pont a l’hora de transmetre el coronavirus? c) Quina universitat assegura que probablement són els pangolins els transmissors? d) Què en diuen altres universitats? e) Estan en perill d’extinció els pangolins? En quina llista hi figuren? f) En quins dos continents hi ha un gran tràfic de pangolins? g) Què menja, majoritàriament, aquest animal? h) Per quines raons és un animal molt valuós? Quines parts del seu cos ho són? Per quin motiu? i) Està prohibit caçar-los? j) On els podem trobar habitualment? k) Tenim evidències clares que aquest animal siga darrere de l’epidèmia del coronavirus? l) El fet que se’ls relacione amb la malaltia pot tenir una repercussió positiva? Quina és? m) Què pot passar si se n’acaba la demanda? n) Seguint la notícia, pots arribar a concloure que aquest animal és el causant de la mateixa? Tens prou dades i proves per a afirmar-ho? Què en penses? 3. Quantes n’has pogut respondre amb les dades que havies retés a la teua memòria? (Sigues sincer/a)… Ara te n’hauràs adonat de la importància que té l’atenció i també de la gran quantitat de dades que contenen les notícies, sobretot, aquesta tan breu. 4. Respon les qüestions anteriors en la llibreta o en un document Word. Pots tornar enrere i parar el vídeo tantes vegades com calga. |


