D 106/2022 – EF

Educació Física
19 d'agost de 2022

Els sabers seleccionats es consideren necessaris per poder adquirir i desenvolupar les competències específiques anteriorment formulades dins del marc de les competències clau.

Es tracta d’un plantejament motriu que atén la diversitat de nivells i en facilita el desenvolupament del talent per crear un clima grupal motivador i que ofereixi experiències motrius significatives a tot lalumnat.

El component motriu i vivencial de l’àrea d’Educació Física la dota d’un potencial únic i transferible a altres àrees, de manera que obre possibilitats transdisciplinars que suposen la base del plantejament competencial.

Els sabers bàsics s’organitzen en sis blocs, que recullen aspectes bàsics i essencials que el professorat haurà de desenvolupar en posteriors concrecions curriculars per portar-los a la pràctica depenent del context i de les característiques de l’alumnat. A cada bloc s’indiquen les competències específiques que tenen més vinculació amb els sabers.

Bloc 1. Vida activa i saludable. S’aborda des d’una perspectiva triple: física, mental i social. La contemporaneïtat de conductes com el sedentarisme i la preocupació per l’alimentació i, en general, per la salut, doten de sentit aquest primer bloc de sabers. En general, aquest bloc ha de conduir l’alumnat a construir les seves identitats actives per mitjà del respecte a la imatge corporal i la de la resta, així com a la identificació de comportaments saludables.

Bloc 2. Organització i gestió de l’activitat física. Planteja la planificació de programes d’activitat física basats en criteris saludables, l’elecció i l’organització de l’activitat física segons usos i finalitats i les principals mesures de seguretat i prevenció de lesions a la pràctica activitat física.

Bloc 3. Resolució de problemes en situacions motrius. Situa els aprenentatges i els sabers en contextos variats que aborden la condició física, les capacitats perceptiu-motrius, les habilitats motrius en situacions de jocs i la presa de decisions. Aquest bloc s’organitzarà a través d’accions motrius individuals, de cooperació, d’oposició i de col·laboració-oposició, que permetran transferir sabers comuns en agrupar situacions i activitats que comparteixen la lògica interna.

Bloc 4. Autoregulació emocional i interacció social en situacions motrius. Tracta la gestió emocional en els jocs i les situacions motrius i les implicacions derivades de la interacció social, destacant el desenvolupament de les habilitats socials i les estratègies per a la resolució de conflictes amb perspectiva inclusiva i no discriminatòria.

Bloc 5. Manifestacions de la cultura motriu. D’una banda, aborda els sabers relacionats amb l’expressió artística, els recursos expressius i comunicatius del cos i el moviment. De l’altra costat, els jocs i els esports com a fenomen cultural amb els valors que porten implícits, fent èmfasi especial en la pilota valenciana per tractar-se d’un bé d’interès cultural.

Bloc 6. Interacció eficient i sostenible amb l’entorn. Aborda els sabers i les pràctiques motrius i fisicoesportives que es poden desenvolupar interactuant amb la varietat de situacions que ofereix l’entorn, valorant el patrimoni natural, urbà i cultural. Incideix en la conservació del mitjà i la sostenibilitat, així com en les mesures bàsiques de seguretat i prevenció d’accidents.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies