Activitats de centre

FIRA DEL LLIBRE

El passat 30 de maig vam participar en la fira del llibre per tercera vegada. Des dels més menuts de l’escola fins als més grans tenen l’oportunitat d’adquirir contes a amb la finalitat de fomentar la lectura. A més a més, les famílies també podien fer una visita d’aquesta.

EL POLP I L’ESTRELA DE MAR

Els alumnes de 6é de primària han representat i narrat el conte del Polp i l’Estrela de Mar, presentat a l’auditori del Centre Social d’Altea i als companys i mestres a l’escola.

Tenim uns alumnes molt artistes!

DIA DE LA DONA

El dia 8 de març, dia de la Dona, es van fer diverses activitats al llarg de la setmana per celebrar-ho.

Una d’elles un mural en el Hall del centre en el qual els/les alumnes van posar fotos de la dona més important en la seua vida. Prèviament a les aules es va treballar qui era aquesta persona tan rellevant i el perquè.

A més, vam tindre la visita d’algunes dones mares i treballadores que van estar explicant en què consistien els seus treballs i el difícil que resulta conciliar.

També van realitzar diferents conta contes a les aules. El nostre alumnat va teatralitzar alguns contes: Daniela la pirata, Visca les ungles de colors, Les princeses també es tiren pets, Hi ha una cosa més avorrida que ser una princesa rosa?. Es van fer tallers posteriors al conta contes i es va treballar la reflexió i els valors referents al dia de la Dona.

Vos ensenyem algunes fotos dels moments viscuts:

2023-2024

Hola BLANQUIPIRATES! El CEIP El Blanquinal està ple d’aventures i descobriments! El nostre equip de valents mariners t’acompanyarà en la teua travessia educativa, guiant-te cap a tresors de saviesa i experiències inoblidables.

En aquesta tripulació, cadascun de nosaltres és únic i especial, i les teues habilitats i talents seran celebrats. Sou uns autèntics pirates! Ací trobaràs un espai on seràs lliure per a expressar-te, aprendre i créixer com mai abans ho havies fet.

L’escola t’espera amb els braços oberts. BENVINGUTS A BORD, VALENTS PIRATES!

2022-2023

Fira del llibre

El passat divendres 31 de març vàrem celebrar la fira del llibre de la mà d’Educiona i “Rescata un libro”, amb l’objectiu de fomentar la lectura des de les edats més tempranes. Cada aula va visitar la fira i aquells xiquets/es que varen voler varen comprar algun llibre.

Dia de la dona

Tots els alumnes del Ceip el Blanquinal hem treballat el dia de la dona realitzant un mural gegant a l’entrada de l’escola.

Carnestoltes 2023

El passat 17 de febrer vàrem celebrar tots junst el dia de Carnestoltes. El dia va començar amb la interpretació de part dels alumnes de 2n cicle de primària del JUDICI DE CARNESTOLTES que podeu veure al següent vídeo. A més, després ens vàrem col·locar tots les disfresses i vàrem fer una desfilada amb música pel centre. Ho vàrem passar genial!

Escacs Vivent amb els alumnes de 6é de Primària.

El passat 28 de febrer, tingué lloc a l’ajuntament d’Altea la representació d’un Escacs Vivent per part del nostre alumnat de 6é de primària.

Els allí presents pogueren observar una posada en escena espectacular per a un projecte de centre que ja portaven mesos assajant. Una actuació brillant de tots i cadascun dels alumnes que ens delitaren amb una partida emocionant.

Una vegada finalitzada l’actuació i per complementar, es va dur a terme una partida simultània entre l’alumnat de 5é i alguns dels membre de l’associació d’escacs d’Altea.

En resum, un matí molt divertit i profitós, atés el gran aprenentatge que a tots els nivells genera el desenvolupament d’este tipus d’activitats.

Nadal 2022.

El Claustre del CEIP El Blanquinal vos desitja un BON NADAL!!! Esperem que vos agrade aquesta compilació d’activitats nadalenques que hem portat a terme a l’escola.

Animació lectora 2022/2023 Kamishibai o teatre de paper.

Vos deixem una animació lectora que els/les nostres alumnes han realitzat aquest primer trimestre utilitzant el Kamishibai.

El kamishibai, o “teatre de paper” és un teatret construït en fusta amb làmines de paper, d’origen japonés, que s’usa per a contar històries i contes als xiquets. Per mitjà d’unes làmines il•lustrades, el narrador va contant un conte mostrant els dibuixos segons va succeint la història. Els/Les nostres alumnes s’han convertit en verdaders experts contadors de kamishibai, fent les delícies dels seus companys i companyes més xicotets.

Campionat Interescolar “Cubo 3×3 NEXCUBE”.

Els nostres alumnes de 2n cicle de primària estan preparant-se per a participar en el 1er campionar interescolar “Cubo 3×3 NEXCUBE”. Una excel·lent forma de millorar la capacitat viso-espacial, l’atenció, la concentració, la intel·ligència lògico-matemàtica i desenvolupar la memòria.

És un complement a l’educació curricular que aporta beneficis relacionats amb la superació, la sociabilitat i la camaraderia. Afavoreix que col·laboren entre ells per resoldre-ho i que, una vegada aconseguit, continuen compartint nous trucs, solucins i tècniques.

Visita de la Castanyera!

Ara que ha arribat la tardor, hem rebut una visita molt especial al CEIP El Blanquinal: La Castanyera.

Halloween al blanquinal

Per celebrar la festivitat de halloween hem realitzat el ii concurs de carabasses pumpkinal! A més, a infantil s’ha fet un passatge de la poreta!

Globotà blanquinal

Celebració d’inici de les festes d’altea: globotà al pati d’infantil!

Benvinguda al curs 2022-2023

Els nostres buzz lightyear reben als alumnes d’infantil i els donen la benvinguda al nou curs escolar 2022-2023: fins a l’infinit i més enllà!