TALLERS DE LECTOESCRIPTURA

Enguany els alumnes de 1er y 2º de Primària estan aprenent i consolidant l´adquisició de la lectoescriptura a través d´uns tallers.

En aquests tallers els xiquets aprenen les lletres de manera progressiva, ja que es la manera més positiva per adquirir el aprenentatge de l´escriptura, ja que en tot moment els alumnes son capaços d´escriure paraules amb les lletres treballades. Les activitats son preparades prèviament tenint molta cura de l´estètica de les mateixes per a que siguen motivadores i atractives per al xiquet, ademés son lúdiques, manipulatives, variades i adaptades al ritmes d´aprenentatge de cada xiquet. Per això, per a la presentació de cada lletra ens recolzem de materials visuals, per a que l´alumne adquirisca la lectoescriptura visualitzant la posició articulatòria dels fonemes de les lletres, fent us de articulemes (posició articulatòria de les lletres) i els sil·labaris (la unió dels articulemes per a formar la síl·laba).

A més a més, es treballen aspectes com el traç de cada una de les lletres enseyant la lletra lligada aplicant el mètode Montessori, la consciència fonològica, aspectes gramaticals i la comprensió lectora.

A continuació, us deixem una recopilació d´imatges d´activitats que em anant fent durant el curs.