El nostre centre

13
Captura de pantalla 2022-04-04 104845
16

El CEIP Bisbe Climent es troba situat a la zona nord-est de Castelló, molt pròxim al casc urbà de la ciutat. Al centre es pot accedir pel carrer Sant Roc i pel carrer Pare Vicent, que és per on accedeix normalment l’alumnat.

El barri, on es troba el col·legi, el Raval de Sant Félix ha experimentat un canvi considerable en els darrers anys. Encara que, està en una bona zona, molt cèntrica de la ciutat, es dóna la circumstància de que les vivendes són antigues, i hi viu gent major, ja que el Raval de Sant Félix era un barri de llauradors.

El barri disposa dels següents serveis:

• L’edifici del Primer Molí, seu oficial de l’Associació de Veïns, on es troba una biblioteca pública, un saló d’actes i altres sales a disposició dels socis.
  • El teatre del Raval.
  • La biblioteca Pública de Rafalafena.
  • El nostre IES de referència l’IES Penyagolosa.
  • Els CEIPS Sanchis Yago i Lluís Revest, Castàlia i Isabel Ferrer.
  • Escola de música “Mondo Rítmic”.
  • L' Auditori.
  • L’associació de Veïns del Mestrets.

Les relacions que existeixen amb altres institucions i organismes són fluïdes. Cal destacar les que es mantenen amb la Conselleria, l’Ajuntament, el CEFIRE, i els Serveis Socials Municipals.

També hi ha bona relació amb la resta de centres de la ciutat i amb associacions de caràcter cultural i solidari (Creu Roja, Banc d’Aliments, Gaiata 11 Forn del Pla, Centre de salut Illes Columbretes).

El centre compta amb un únic edifici de quatre plantes, un pati per a infantil i un pati per a primària. Tot el cicle d’infantil les troba ubicat en la primera planta i compta amb els banys incorporats dins de les aules. Tenim incorporada l’aula d’infantil 2 anys. En la tercera i quarta planta de l’edifici està instal·lada la Unitat d’Orientació Específica ja que disposem d’instal·lacions suficients.

Des del curs 17/18 tenim implantada la jornada continua en el centre.

El Bisbe Climent és un centre de 2 línies educatives en camí de convertir-se en una. El col·legi compta amb 287 alumnes ( 89 en infantil i 198 en primària), reforçada per la instauració de l´aula dos anys de forma definitiva. L’alumnat estranger és de 149 alumnes, que correspon al 51,9%. Són alumnes que encara que hagen nascut a Castelló, pertanyen a famílies estrangeres amb els costums i l’ idioma propi del seu país de procedència.

Al centre coexisteixen diferents grups d'ètnies minoritzades, que tenen una cultura i uns hàbits molt diferents als nostres. Les diferents nacionalitats que tenim al centre son: romanesa, marroquina, pakistanesa, xinesa, colombiana, peruana, algeriana, ucraïnesa, brasilera.