El CEIP Batallar es troba situat a la localitat de l’Alcúdia, a la comarca de la Ribera Alta. Està localitzat en les coordenades  GPS:

Latitud: 39°11′54″N              Longitud: 000°30′27″W

a 33 quilòmetres de València, capital de la província i de la Comunitat.

El Centre està ubicat en una parcel·la rectangular d’uns 3594 metres quadrats amb 705 metres quadrats construïts, delimitada a l’Est pel carrer 2 de Maig peatonalitzat la part que dóna a la Casa de la Cultura, al Sud la Plaça Tirant lo Blanch i el carrer Picasso ( on es troba la Llar del Jubilats i el Centre de Formació Enric Valor) els quals estan peatonalitzats. A l’Oest es troba el carrer Joanot Martorell i al Nord el carrer Benimodo

En primer lloc, cal dir que al CEIP Batallar s’imparteixen ensenyaments corresponents a Educació Infantil i Primària.

El nom del Centre es deu al nom d’un terme que té el municipi que és on està situat el col·legi.

Ubicat geogràficament al centre de la població, en una zona on la població que viu és de mitjana edat i pertanyent a una classe mitjana i on la majoria d’alumnat matriculat pertanyen a la zona del centre. L’alumnat immigrant que hi ha matriculat al Centre es deu a la repartició que es fa en la matrícula mitjançant el Programa de Compensatòria Municipal.

Molt prop del Centre podem trobar la Casa de la Cultura, parc de la Diputació i el de la Generalitat, Serveis Socials, l’Espai Jove i l’església.