

Este projecte i el material o recursos educatius generats han sigut finançats per la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació de la Generalitat.
Un projecte d’innovació educativa basat en la lectura, l’espai i les emocions
Al CEIP Attilio Bruschetti de Xàtiva, la lectura no es viu com una simple competència curricular, sinó com una experiència transformadora que connecta emocions, coneixements i creativitat. El projecte Bookspaces, desenvolupat entre els cursos 2023 i 2025 en el marc del programa ACORD de la Generalitat Valenciana, és fruit d’una aposta decidida per una educació viva, participativa i arrelada al context.
El projecte compta amb el suport i acompanyament del grup de recerca Lit(T)erart de la Universitat de València, especialitzat en multiliteracitats, literatura infantil i formació docent. Aquesta col·laboració ha estat clau per a introduir marcs metodològics com el Disseny Universal per a l’Aprenentatge (DUA) i la Pedagogia de les Multiliteracitats, així com per generar propostes concretes de formació, observació i innovació dins del centre.
Bookspaces s’estructura en dues fases complementàries: una primera orientada a la transformació dels espais lectors i la creació d’una Book Truck; i una segona centrada en el disseny i implementació de les caixes de lectura multimodals, des de les quals l’alumnat explora, crea i comparteix significats a través de la lectura.
Fase 2
Curs 2024/2025
Caixes multimodals: llegir amb tots els sentits
A la segona fase del projecte, la lectura es transforma en una experiència plena de veus, textures i sentits. Cada caixa multimodal d’àlbums il·lustrats és un petit univers que convida a l’alumnat a sentir, analitzar, crear i reflexionar.
Les activitats es dissenyen segons el marc de la Pedagogia de les Multiliteracitats (experimentar · analitzar · conceptualitzar · aplicar), incorporant lectures que connecten amb l’art, les emocions, les ciències i la realitat social. Infantil, primer cicle, segon i tercer cicle han participat amb propostes adaptades i creatives, sempre des d’una mirada inclusiva i compromesa.
Etapes i temàtiques treballades
Infantil: contes sensorials i rituals de calma
Inicial: lectura i creació amb Tangram, matemàtiques i narrativa
Mitjà: emocions, poesia i art des del llibre Tout Noir
Superior: conflicte i empatia amb Obriu les portes i altres àlbums














