HORT ESCOLAR

“Logo de l’Hort”

BREU HISTÒRIA DEL NOSTRE HORT

L’hort de l’escola va començar a funcionar ja fa uns quants anys, amb un grup de mestres, que van iniciar les activitats amb molta il.lusió. Però va ser al curs 2009 – 2010 quan unes mares i pares de l’ AMPA ( entre ells Eva Poveda i Silvia Díaz ) es van fer càrrec de l’hort i van lograr dinamitzar-lo i implicar a tot el centre. L’hort va millorar i va crèixer molt durant aquesta etapa. El grup més consolidat estava format per: Mayte, Laura, Vanessa, Manoli, Cristina, Mati, Víctor, Fernando, Alfredo, Rafa i un llarg etc de gent que col· laborava amb ells. Aquests anys es va dur a terme una tasca de coordinació de l’Hort molt important i que va fer possible implicar a tots els grups d’alumnes del centre.

Hui en dia, ens trobem amb la dificultat d’encontrar persones que puguen agafar aquest relleu. Per tant, el centre i l’Ajuntament de Mutxamel, treballem conjuntament per buscar solucions al projecte de l’Hort per a que no es perda. Portem dos cursos acadèmics rebent una subvenció per a poder contractar a una empresa que puga ajudar-nos en els preparatius i assessorament de la plantació de les collites. Per altra banda, la comissió de l’Hort realitza la planificació de la plantació i coordinació per a que tots els grups del centre participen.

El projecte de l’ Hort és un valor molt important que té el nostre centre i no volem perdre’l. Per aquest motiu, aquest any hem tornat a fer l’esforç i ja ens hem posat en marxa amb les plantacions. A continuació teniu un resum d’imatges per a que es puga vore el que anem realitzant durant aquest curs 2023-24.

LA PLANTACIÓ

Després d’organitzar tot el que era necessari per a començar la plantació, els alumnes del centre han anat baixant a l’hort per a plantar cebes, encissam i algunes tomaques. Després els alumnes faran un seguiment del que s’ha plantat i alguns nivells realitzaran algún projecte.

LA PLANTACIÓN

Después de organizar todo lo que era necesario para empezar la plantación, los alumnos del centro han ido bajando al huerto para plantar cebollas, lechugas y algunos tomates. Después los alumnos harán un seguimiento de lo que se ha plantado y algunos niveles realizarán algún proyecto.