QUÈ FEM

• Setembre
    • Programació d’Extraescolars.
    • Repartiment d’agendes als socis de l’AFA (els no socis poden comprar-la per 4€).
  • Octubre
    • Cobrament de les quotes de l’AFA.
  • Novembre / Desembre
    • Regals de Nadal al centre.
    • Loteria.
  • Febrer
    • Carnestoltes: oferim el berenar i la xaranga.
  • Març / Abril
    • Dia de l’Educació Física: oferim la beguda i facilitem les copes i medalles per a la Volta a Peu.
    • Trobada d’Escoles: gestionem l’encomanda i venda de les samarretes.
    • Setmana cultural: contribuïm amb l’aportació dels premis.
  • Maig
    • Facilitem les medalles del Dia de l’Esport i regalem beguda per als participants.
  • Juny
    • Obsequiem a tot l’alumnat del col·le amb gelats l’últim dia de classe.
    • Organitzem la Festa de Final de curs: muntatge de taules i cadires, discomòbil, seguretat i neteja.
    • Contribuïm econòmicament a la realització de les Orles per a l’alumnat de 5 anys i els Diplomes de l’alumnat de 6é.
  • Al llarg del curs:
    • Gestionem el Servei d’Escola Matinera (de setembre a juny) i d’Escola Vespertina (setembre i juny).
    • Participem a les comissions de treball creades al col·le (Pati i Menjador), així com al Consell Escolar.
    • Representem l’AFA a la Coordinadora d’AMPA d’Alzira i a FAMPA-València.
    • Oferim informació i assessorament a les famílies de tot l’alumnat, també a través dels serveis de la Federació d’AMPA FAMPAValència.
    • Oferim sessions de formació sobre educació i criança.
  • I també ens impliquem:
    • Comissió de Patis:
      • Dinamització i diversificació del temps d’oci al pati per mitjà dels jocs regalats per l’AFA i de l’organització d’activitats.
      • Continuar amb la transformació del pati per dotar-lo de zones de joc més variades i augmentar les opcions d’oci i joc: racó de lectura, discoteca, jocs simbòlics per als menuts (cuineta/taller), teatre…., racó natural, jocs d’equilibris, escalada, etc.
      • Buscar lloc per a fer un aparcament de patinets per fomentar el desplaçament al col·le en transport sostenible.
      • Potenciar l’hort escolar.
    • Comissió de Menjador:
      • Treballar en la millora dels menús i insistir en la consecució d’una cuina pròpia al col·le.
      • Fomentar la funció pedagògica del menjador per treballar hàbits d’higiene, convivència respectuosa i alimentació saludable.
      • Tractar de supervisar i millorar les activitats que ofereixen els monitors del servei de menjador per les vesprades.
    • Comissió de Convivència:
      • Col·laborar estretament per facilitar la convivència al centre d’alumnat i famílies, previndre i solucionar casos d’assetjament i participar en els programes ja actius al col·le per fomentar la inclusió de tot l’alumnat.
    • Amb les famílies:
      • Informació periòdica de les activitats i reunions: Consell Escolar, Comissions de treball al centre, Junta Directiva, Actes de les assemblees, Coordinadora d’AMPA d’Alzira, FAMPA-València…
      • Apertura d’un canal a Telegram per informar a totes les famílies i mantindre el grup de WhatsApp de delegats per classes.
      • Reactivar web, bloc i Facebook.
      • Recuperar les activitats en comunitat: berenars solidaris, la Fireta del Llibre, les eixides de famílies… I proposar activitats noves: setmana fallera, campament nocturn al col·le, ús de les instal·lacions fora del temps escolar, etc.
      • Oferir més formació a través d’un programa anual d’Escola de Famílies.
      • Informació i assessorament a demanda (contactar a través del Messenger del Facebook, o de l’email o altres mitjans).
      • Plantejar enquestes per conèixer les necessitats, els aspectes que considerem que es poden millorar o rebre suggeriments i propostes (menjador, pati, extraescolars i activitats, jornada escolar, materials, convivència, etc.).