Aula ciclista

El programa “Aula ciclista” és un projecte d’innovació educativa que té com a objectiu fomentar la pràctica de l’activitat física i el coneixement i divulgació del ciclisme en l’àmbit escolar, fomentar l’ús de la bicicleta com a model de mobilitat sostenible i formar en hàbits saludables i educació en valors.

Va dirigit a l’alumnat que que cursa 5é i 6é d’Educació Primària.

L’activitat es du a terme mitjançant unitats didàctiques amb sessions teoricopràctiques, desenvolupades durant l’horari lectiu. Una primera sessió en què l’alumnat rep formació sobre vida saludable, seguretat viària, ús de la bicicleta i el ciclisme com a esport. Una segona sessió pràctica d’ús i familiarització amb la bicicleta. I una tercera recorrent un circuit urbà on l’alumnat s’enfronta a situacions quotidianes per a dominar la normativa viària i el maneig de la bicicleta.