PLANEA

PLANEA és una xarxa de centres educatius, agents i institucions culturals que es comprometen a utilitzar les pràctiques artístiques a l’escola pública de manera transversal, situada en els territoris i amb vocació de generalització i permanència.

P.L.A.F.

Pràctiques lliures d’art i ficció és una caixa de recursos artístics i pedagògics per a explorar el cos, l’espai i els objectes a l’aula a través de pràctiques d’arts vives i performatives. Pensada per a docents de primària, convida a activar propostes lúdiques i corporals que desborden la normalitat escolar i obrin espais per a la creativitat, la sorpresa i la relació.

Amb una mirada feminista i interseccional, la caixa proposa fer de l’aula un laboratori on experimentar, imaginar i posar en joc cossos diversos i maneres alternatives de fer escola. P.L.A.F té com a objectiu:

  • Proporcionar recursos i pràctiques artístiques que situen el cos, el joc i la creació en el centre del procés educatiu.
  • Entendre l’aula com un espai performatiu que pot ser habitat, alterat i imaginat col·lectivament.
  • Facilitar proposades multinivell i adaptables que treballen amb la presència, els objectes, el gest i l’acció.
  • Fomentar una mirada crítica i sensible cap a la diversitat corporal, emocional i relacional en el context escolar.

SAPO és un recurs creat per l’arteeducadora, mediadora i investigadora María Español que proposa utilitzar l’àlbum il·lustrat com a ferramenta d’indagació creativa infinita. La proposta oferix una metodologia que aplicada a les il·lustracions de qualsevol conte t’ajudarà a obrir vies d’improvisació per a detonar experiències artístiques i de lliure expressió a l’aula.

A través d’una selecció de contes, alguns accessoris i unes pautes d’improvisació, el recurs convida al docent a explorar situacions creatives inesperades i deixar fluir la imaginació. GRIPAU com a experiència significativa, vol promoure i cuidar l’equilibri vital de xiquetes i xiquets facilitant així espais artístics de joc, reflexió i expressió per a relacionar-nos amb el cos, el cor i el pensament

Els objectius del projecte són els següents:

  • Utilitzar l’àlbum il·lustrat com a ferramenta d’indagació per a generar fluid creatiu en els processos artístics i en el pensament creatiu que els origina.
  • Qüestionar el pensament limitador ocult per a transgredir-lo creativament explorant el caràcter divergent de l’activitat artística.
  • Desenrotllar la teua capacitat d’improvisació creativa per a detonar experiències i llenguatges artístics alliberadors en qualsevol situació educativa.

ANIMALETA

ANIMALETA explora les possibilitats de l’animació com una ferramenta d’aprenentatge integradora, amb la qual treballar de manera transversal a l’aula aplicant el model STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts and Maths). Sota el lema APRENDRE CREANT, la proposta trasllada a l’alumnat un rol actiu en el seu aprenentatge, desenrotllant projectes d’animació en equip, que l’ajuden a comprendre continguts transversals, combinant art, ciència i tecnologia.

Objectius:

  • Utilitzar l’animació com articulador d’altres continguts a les aules de primària per a fomentar les metodologies STEAM. 
  • Generar recursos transversals, sostenibles i senzills d’usar que combinen les arts amb la ciència i la tecnologia per a generar innovació i associar el pensament lògic amb la creativitat. 
  • Fomentar la participació activa i l’aprenentatge cooperatiu de l’alumnat per a promoure la creació a l’aula.

FRONTERES

Fronteres. Exercicis per a la construcció de mons. Caixa de recursos creatius per a l’experimentació artística, és una proposta dirigida a docents d’educació infantil que proposa com a eix central el joc com a ferramenta creativa per a la dissolució de fronteres. A través d’un conjunt de peces escultòriques manipulables, dissenyades a escala corporal i fabricades amb materials i textures poc habituals a l’aula, es busca estimular la creació de múltiples combinacions i possibilitats.

L’objectiu és impulsar dinàmiques que diluïsquen les fronteres, situant el joc en el centre com a ferramenta per a l’enteniment mutu, el diàleg, el descobriment i l’accés. Es proposa així un espai d’ús lliure que convide a abordar els límits des de l’experiència directa, fomentant pràctiques lúdiques i d’experimentació tant individual com col·lectiva

«El so del fang» acosta a l’alumnat d’infantil l’art sonor i la música de manera creativa, cooperativa i divertida. Entenent què és i què necessita el so. Esta proposta metodològica està basada en jocs que oferixen noves formes per a percebre l’entorn i fomentar l’escolta activa. 

Per a ser escoltat cal escoltar. Comprendre que sonar significa que una altra persona no pot sonar, ressaltant la importància d’escoltar per a relacionar-nos i connectar-nos amb altres persones i amb l’entorn. Buscant nous sons a casa, a l’escola i fora, per a després compartir-los i mitjançant un mètode d’improvisació fer música junts.

En esta proposta l’argila i ceràmica funciona com a material per a la creació sonora, per a ampliar i expandir el límit de materials que s’utilitzen convencionalment per a la música. A més, l’argila és un material natural que es troba als voltants de València, fomentant el respecte cap al medi ambient; en estar en contacte, reutilitzar i retornar el material a la naturalesa.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies