Laboratori Física i Química

COLORIMETRIA AMB EL TEU SMARTPHONE

Activitat realitzada en l’assignatura Ciències Aplicades a l’Activitat Professional de 4t de l’ESO.

Professora: Susana Navarro.

Quan dissolem sulfat de coure en aigua, la solució es torna blava. Com més sulfat s’agrega, més intens es torna el color. Però, com es pot calcular exactament quant  de coure es va utilitzar només mirant el color?
L’absorció de la llum, que produeix el color, és proporcional a la concentració del colorant dissolt. En aquesta activitat, els alumnes han fet ús d’una aplicació dels seus dispositius mòbils que els permet esbrinar la tonalitat de la dissolució. Relacionant el valor obtingut amb la concentració de la dissolució, es pot establir una escala que ens permeta esbrinar la concentració d’una dissolució problema.

Després, els alumnes han preparat presentacions i vídeos per a explicar als seus companys de 3r curse com realitzar l’activitat. En l’enllaç podeu veure com Toni Paniagua explica el procediment per a preparar una dissolució de sulfat de coure.