Taxes
L'EOI d'Utiel no és l'organisme responsable de la resolució de les sol·licituds de devolució de taxes, sinó mer centre gestor a este efecte de taxes i preus públics.
Amb la finalitat d'agilitzar el tràmit i acurtar l'espera, la sol·licitud de devolució de taxes serà preferiblement de manera telemàtica. Els qui la sol·liciten deuran a més adjuntar la documentació pertinent, inclosa la sol·licitud de renúncia al lloc escolar (excepte si sol·licites devolució de taxes de Proves de Certificació) segellada pel centre amb data de presentació. És imprescindible explicar detalladament els motius de la sol·licitud de devolució de les taxes en l'Annex al Model 756, indicant tràmits realitzats i dates en les quals es van fer.
1. La devolució de taxes només es podrà sol·licitar en els períodes establits a este efecte.
2. Una vegada iniciades les classes o en els casos contemplats en l'article 9.10 de l'Orde 87/2013, només es farà devolució de taxes en els supòsits següents:
a) Quan la no utilització, la no prestació o la no realització siga imputable a l'Administració.
b) Quan la no utilització, la no prestació o la no realització del servici tinga l'origen en una causa de força major, la devolució serà procedent amb la sol·licitud prèvia de la persona interessada, sempre que esta prove prou la força major.
IMPORTANT
3. Els errors d'inscripció i pagament de taxes imputables als interessats no donaran lloc a devolució de taxes.
4. En els casos de sol·licitud de devolució de taxes dins del període de matriculació, serà requisit imprescindible que s'haja presentat la renúncia al lloc escolar o la prova davant el centre corresponent i que no s'haja fet ús del servici.
5. La presentació telemàtica de la sol·licitud de devolució de taxes comportarà l'autorització per a la comunicació o notificació telemàtica, llevat que s'indique expressament el contrari en la sol·licitud de devolució.
6. El procediment de devolució de taxes serà preferiblement telemàtic i com a requisit és imprescindible adjuntar un certificat del centre en el que conste el motiu de la sol·licitud de devolució de la taxa i adjuntar la documentació que acredite les circumstàncies al·legades per a sol·licitar la devolució. Les circumstàncies al·legades i els certificats presentats han d'estar vigents en la data en la qual es va efectuar el pagament.
*Data màxima per a la sol·licitar la devolució de taxes de la matrícula curs 2024-2025: 31 d'octubre 2024
Enllaç telemàtic per a devolució de taxes, ACÍ
Enllaç per a sol·licitud de renúncia amb justificació, ACÍ
Consulta Taxes Acadèmiques
Curs 2023/24