ACORDS CONSELL ESCOLAR

Reunió 13 de novembre de 2025

ACORDS DE LA REUNIÓ DEL CONSELL ESCOLAR DEL DIJOUS 13 DE NOVEMBRE – S’aprova la PGA (Programació General Anual) amb les següents modificacions:

. Pla Anual de Menjador: Per tal de reduir els conflictes que apareixen en el temps de menjador i millorar la informació que reben les famílies, des del present curs 25-26, anem a implementar un nou sistema de comunicació d’incidències que, tal i com hem comentat abans, millora la comunicació amb les famílies i al mateix temps augmenta la col·laboració amb el centre per a la resolució dels conflictes. El sistema de comunicació d’incidències consisteix en que el monitor o monitora de menjador, una vegada produït el fet, anotarà en el bloc triplicat autocopiatiu, que facilita l’empresa de menjador, la descripció de l’incident. Una de les còpies es quedarà al menjador (rosa), una altra al centre (blanca) i l’altra serà per a la família (groc) que haurà de tornar signada al dia següent. L’acumulació de tres incidents comportarà una notificació formal, per part de la direcció, informant que si es tornen a produir tres incidents més, es convocarà a la comissió de menjador del Consell Escolar per determinar les mesures disciplinàries a aplicar, atenen a les Normes d’Organització i Funcionament del centre i el Pla d’Igualtat i Convivència. Al menjador, en un lloc visible, es publicaran les normes de convivència del menjador i una graella on s’aniran marcant, amb punts, la quantitat d’incidents notificats que té l’alumnat. Seran fets susceptibles de ser notificats els següents:

• Agressions verbals o físiques a altres alumnes o al personal del menjador.

• Amenaces, insults o humiliacions.

• Danys intencionats al material del menjador, parament o mobiliari.

• Conductes perilloses que posen en risc la seguretat pròpia o aliena.

• Faltes de respecte greus o desobediència reiterada al personal de menjador.

• Robatori o apropiació indeguda d’objectes o menjar d’altres companys i companyes.

• Reincidència continuada en incidents lleus o moderats.

Una vegada aprovat pel Consell Escolar l’alumnat del centre serà informat del nou sistema de notificació d’incidències i de les seues conseqüències.

. Pla de Mesures de resposta educativa per a la inclusió de l’alumnat: El pla defineix l’organització, funcions i actuacions de l’Equip d’Orientació Educativa del CEIP Bertomeu Llorens i Royo per al curs 2025/26, basant-se en la normativa vigent. Estableix quatre línies estratègiques (ensenyament-aprenentatge, igualtat i convivència, transició i acollida, i orientació acadèmica-professional) i detalla les accions que es duran a terme en cadascuna, així como la coordinació interna i externa amb altres serveis i agents educatius. També inclou la planificació d’avaluacions, protocols, suport a l’alumnat amb necessitats específiques, implicació de les famílies i col·laboració amb l’agrupació d’orientació de zona.

. Pla d’Acció Tutorial: El PAT organitza totes les accions de tutoria del centre per garantir l’acompanyament personal, emocional i acadèmic de l’alumnat. Estableix el marc legal, els objectius generals (inclusió, convivència, col·laboració amb famílies, transicions educatives i suport personalitzat) i el paper del tutorat, l’equip docent i l’orientació. Defineix actuacions concretes: reforç per a l’alumnat que no promociona, coordinació amb famílies, activitats de convivència i coeducació, plans d’acollida, transició d’etapes, tècniques d’estudi, foment lector i codocència. El document també descriu com es farà el seguiment i l’avaluació del pla, i assegura la coherència amb altres plans del centre (Convivència, Transició i PEC).

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies