El Centre pretén formar persones responsables, dins d’un ambient d’estudi i de col·laboració que siga agradable i facilite la tasca de totes les persones. Per aconseguir-ho recordem: – De manera general les entrades es faran: primària pel parc Sant Carles, infantil pel carrer Torrent. Les entrades fora d’horari es faran per la porta principal del carrer Luis Arnau. (Els dies de pluja els alumnes de primària s’arreplegaran en l’entrada principal, sense que els pares entren al rebedor.Puntualitat. Deu minuts després de l’hora prevista d’entrada, es tancaran les portes i no s’obriran novament fins a l’esplai. Si algun pare deu deixar o replegar al fill/a (per motius molt justificats) ho farà de 11 a 11:30 h. – Quan un alumne falte a classe és obligació dels pares o tutors informar el motiu de l’absència o retard. Les faltes injustificades o retards reiterats, constaran en l’expedient de l’alumne/a i es seguirà el protocol d’absentisme previst. – La importància de que els pares estiguen a les eixides puntualment per replegar els fills/es, evitant possibles incidents. Qualsevol eventualitat deuran comentar-la amb el/la tutor/a corresponent. – Davant alguna incidència els pares deuran dirigir-se al professorat o persona responsable, per tractar de recabar informació el més objectiva possible, evitant-se en tot moment la desqualificació (tant al pare com al mestre) i sobretot davant l’alumne. – Es recorda als pares el no entrar al recinte escolar a les 9h i a les 15 h. El contacte amb les famílies és de vital importància. A tal efecte s’utilitzaràn les següents ferramentes: 1. Telegram. Cada tutoria disposarà d’un grup de Telegram com a canal de difusió. S’utilitzarà per part del professorat a soles per a enviar informació escolar. En cap cas s’utilitzarà com a mitssageria instantània per a conversar amb el professorat. Els grups de Whatssap queden totalment eliminats en qualsevol de les seues modalitats per part del professorat. 2. Web Família. A més a més de les funcionalitats pròpies d’esta plataforma (consulta butlletins de notes,faltes d’assistència, horaris dels grups, professorat que imparteix classes, activitats complementàries, etc…) serà l’aplicació que s’utilitzarà per a la intercomunicació amb el centre i professorat, es a dir, preguntar i contestar coses. 3. Correu electrònic. S’utilitzarà de forma puntual quan el motiu ho requereixca. 4. Les circulars informatives generals del centre que es publiquen en la web del centre, l’app de l’AMPA i també en Web Família i grups de Telegram. 5. L’agenda escolar i el telèfon continuen sent unes importants ferramentes de comunicació amb les famílies. 6.La web del centre amb informacions generals i detallada de l’escola. L’Equip Directiu, escoltat el Claustre, elaborarà Butlletíns Informatius per a les famílies on s’inclouran diversos aspectes d’organització i informacions d’interès general, horaris i d’altres que puntualment vagen sorgint. ORIENTACIONS GENERALS AL VOLTANT DELS DEURES, TREBALL I AVALUACIÓ El professorat conscient de la tasca formativa més enllà de l’aula marca unes tasques que normalment són un complement que l’alumne fa en casa. Volen ser un punt d’encontre entre pares i alumnes per anar creant un hàbit de treball. Com a orientació general de cara a eixos deures el professorat ha establert com a referència la idea de que un alumne quan arribe a Secundària deu tindre uns hàbits de treball i autonomia personal, d’estudi i organització fora del centre d’unes 2 hores diàries. Per al 3r. cicle una mitjana de treball a casa de 1’5 h. per al 2n cicle 1 h i per al 1r cicle al voltant de mitja hora. El treball que l’alumne no acaba en classe per falta d’atenció o esforç personal no es considera “deures”. |