EL CENTRE

El CEIP Dr. Vte. Trenco és un dels tres Centres d’Educació Infantil i Primària de  titularitat pública de  Moncada.  Està situat en el barri Badía-Pedrereta, en l’extrem nord-oest del nucli urbà.

Al centre s’està desenvolupant a tots els nivells educatius el programa plurilingüe. Majoritàriament, els nostres alumnes procedeixen del poble i un percentatge de Masies, Benaixeve o barri dels Dolors, barriades de Moncada per a les que s’utilitza el transport escolar de Conselleria. L’alumnat, majoritàriament, té el castellà com a llengua materna i pertanyen, en general, a  famílies de  nivell socioeconòmic mig o mig-baix.

CEIP DOCTOR VICENTE TRENCO
CALLE POUAIG 2, 46113 MONCADA  (Google Maps)
EMAIL: 46015617@edu.gva.es
Tel. 961 20 57 95

CEIP DOCTOR VICENTE TRENCO

Característiques i dades

• L’equip directiu

Direcció: María Alegría Hernández
Cap d’Estudis: Vicent Ros Muñoz
Secretaria: Mª Pilar Andrada Cortina

• L’equip docent i no docent.

Els mestres que formen l’equip docent tenen des de fa cursos la gran majoria destinació definitiva al centre, fet que dóna més estabilitat a la plantilla i continuïtat en la tasca Educativa, afavorint la presa de decisions, l’elaboració de projectes i la pràctica docent. Si bé és cert, actualment ens trobem una situació d’un bon nombre de docents que s’acaben de jubilar i alguns estan a punt de fer-ho.

Al projecte del doctor Vicente trenco tots i totes les persones són necessàries. El personal no docent participar en la gestió determinats recursos del centre, aconseguint una gran implicació en el desenvolupament del procés vital de l’alumne.

Conserge, educadors d’educació especial, educadora d’ infantil, personal de cuina i educadores de menjador són part necessària d’un equip cohesionat que dóna sentit a cada acció que té lloc dins del centre.

• Famílies

Les famílies en general, gaudeixen en participar de les activitats proposades pel centre tant d’infantil com a primària.

Perquè fa el consell escolar, hi ha una participació activa del sector familiar treballant en la mateixa línia d’actuació, consensuant propostes i arribant a acords al nostre alumnat. Canals de participació de l’AMPA:

• Amb l’Equip directiu.
  • Amb l’empresa de menjador en l’escola matinera.
  • En el consell escolar de centre.
  • Amb l’ajuntament al Consell Escolar Municipal i entitats i institucions de l’entorn.

• Ensenyaments

A la nostra escola s’imparteix primer cicle d’Educació Infantil (2anys), segon cicle d’educació infantil (amb 4 unitats) i Educació primària amb 10 unitats. Amb la particularitat que una de les unitats va desapareguent poc a poc  amb el risc de convertir-se en un centre d’una unitat. Tot això degut a la baixa natalitat de la localitat.

Serveis

El centre ofereix a l’alumnat i les famílies els següents serveis:

Menjador Escolar: dissenyem un projecte de menjador en consonància amb el PEC. S’ofereix un projecte des de l’empresa de menjador que cada any té una temàtica i dinars temàtics, amb menús saludables, variats i adaptats a les necessitats dels nostres comensals, potenciant la distribució de matèria primera propera o local i la introducció de productes ecològics i integrals.

Escola Matinera: té lloc de 7 a 9 hores del matí, gestionat per l’AMPA del centre i l’empresa de menjador. Acolleix a l’alumnat del centre, donant servei a les famílies que ho necessiten.

Activitats extraescolars: desenvolupades en horari de 15.30 hores fins 16.45 hores. Gestionades per la empresa de menjador, ajuntament i AMPA, en coordinació amb el PEC.

Relacions amb altres institucions

Som una escola que entén el progrés educatiu com l’acció conjunta i col·laborativa del centre amb institucions, escoles, sectors i entitats de l’entorn. Fem xarxa amb l’AMPA, Ajuntament, Residència, CDM, associacions esportives locals, Centre de Salud, UPC, Policia, IES Tierno Galván, Serveis Socials, ONGs.

TRETS D’IDENTITAT DEL CENTRE: MISSIÓ, VISIÓ I VALORS

Missió

• Som una escola pública, valenciana, acollidora, solidària, inclusiva, molt participativa, oberta i familiar.
  • Eduquem de forma integral i global a tot l’alumnat sense cap tipus de discriminació respectant les seues capacitats i necessitats. Així mateix eduquem en el respecte, cura i estima del nostre planeta.

Visió

• Volem una escola col·laboradora, respectuosa i participativa, que treballe de manera significativa i globalitzada, basada en l’observació i l’experimentació, i fomentant les competències i capacitats del nostre alumnat.
  • Volem que l’educació afectiu-emocional siga la base per a una bona convivència, educant alumnat crític, lliure i feliç.
  • Volem un alumnat amb esperit crític i capacitat d’adaptació per resoldre situacions de la realitat amb una actitud positiva.
  • Volem una escola innovadora, que escolte i tinga en compte els interessos de l’alumnat i de les seues famílies.
  • Volem continuar sent una escola oberta, una escola propera a les famílies i que es relacione i coopere amb el seu entorn.
  • Volem una escola participativa i inclusiva, que fomente activitats respectuoses i positives envers l’aprenentatge i la vida, sent un referent al nostre municipi.
  • Volem continuar formant-nos com a mestres compromesos incidint en la millora de la nostra pràctica educativa.

Valors

• Respecte per la diversitat, per u mateix, iguals i l’entorn.
  • Estima per l’escola i la seua comunitat.
  • Afectivitat I Resiliència.
  • L’atenció a la diversitat està al cor de la metodologia mateixa de l’escola.
  • Constància i esforç en el treball. ·Autoestima, responsabilitat, autonomia i equitat.
  • Esperit crític i reflexiu, compromís i col·laboració.
  • Solidaritat.
  • L’autoconeixement com a motor de reflexió i canvi.
  • Empatia amb la diversitat i la no discriminació.
  • Potenciar l’actitud ecològica.
  • Promoure una bona convivència.
  • Participació i cooperació amb la comunitat educativa i agents externs.