Entorno Geográfico y Social

El CEIP 8 de març es troba ubicat en el districte de l’Olivereta, front amb el de Patraix, delimitat pels carrers de l’Arxiduc Carlos, Músic Ayllón, Vicente Maroto i Av.Tres Forques.

Es pot dir que el CEIP 8 de març es troba ubicat en el centre dels districtes de Patraix i l’Olivereta .Encara que està ubicat en el barri Tres Forques, es troba rodejat pel barri de Patraix a l’est, d’on rep una part important dels seus alumnes, al sud amb el barri Vara de Quart, a l’oest amb la Fontsanta i al nord amb Nou Moles.

El centre disposa de quatre blocs d’edificis, el d’administració, el docent, el gimnàs i la vivenda del conserge. Estos edificis es troben rodejats per zones sense edificació en les quals es realitzen les activitats esportives a l’aire lliure, els espais de d’esplai i la zona de jocs d’educació infantil.

L’edifici d’administració té una sola planta i compta amb dependències per a la Direcció, Secretaria, i  Cap d’Estudis, Administració del Menjador, Consergeria, Sala de mestres, sala de màquines, despatx de l’AMPA, despatx de la orientadora del centre, així com un magatzem de materials i els lavabos tant per a adults com per a xiquets i xiquetes.

L’edifici docent, disposa de dos plantes comunicades per unes àmplies escales. A la planta baixa es disposa de la Biblioteca,  6 Aules d’Educació Infantil, Aula multimèdia de suport a Educació Infantil, Aula de Religió, dos despatxos de tutories per a infantil, així com lavabos per a xiquets i xiquetes de tres anys, lavabos per a infantil, lavabos del menjador; un menjador amb capacitat per a 200 comensals, cuina amb el seu rebost i lavabos. Cal destacar en esta planta el Saló d’Actes, que es troba dotat de sistema de megafonia i projecció, comptant amb un escenari i els complements necessaris. Al primer pis, es troben les 12 aules d’Educació Primària equipades amb recursos TIC, un aula d’Audició i Llenguatge, un aula d’nformàtica, un aula de Pedagogia Terapèutica, un aula de Reforç de Primària, una aula Multimèdia de Llengua Estrangera i aula de Música. Es compta a més amb quatre despatxos de tutories. Hi ha també tres lavabos en el primer pis per a xiquets, xiquetes i professorat, respectivament.

L’edifici del gimnàs, disposa d’una àmplia sala de gimnàs amb sòl de parquet, compta amb vestuaris i dutxes independents per a xics i xiques, vestuari amb dutxes per al professorat i amb dos magatzems per a el material esportiu.

El pati circumdant als edificis compta amb un espai delimitat per als alumnes d’educació infantil, el qual dotat de jocs de parc infantil. En la resta del pati es disposa d’un camp de futbet, dos camps de bàsquet, i espai obert.