EL CENTRE

El CEIP MANUEL GONZÁLEZ MARTÍ és d’Educació Infantil i Primària de  titularitat pública, està situat a la comarca de L’Horta Nord, en el terme municipal de València, en la pedania de Benifaraig.

El Col·legi Manuel González Martí és un Centre Públic d’Educació Infantil de 3, 4 i 5 anys i de Primària. Du a terme un Programa Plurilingüe d’ensenyament en tres idiomes: valencià, castellà i anglés. Com a Centre Públic desenvolupa les seues activitats sota els principis constitucionals, garantint la neutralitat ideològica i respectant les opcions religioses i morals de l’alumnat amb la finalitat dels quals és el desenvolupament integral de l’alumne/a en un ambient lúdic i d’horta i natura.

Disposem de servei complementari de menjador escolar amb cuina pròpia i també un servei de transport gratuit per a les pedanies ( Conselleria ) i un servei de transport privat gestionat per l’AFA.

Potenciem les activitats complementàries i les eixides escolars com a part del nostre projecte educatiu integral.

CEIP MANUEL GONZÁLEZ MARTÍ
C/ Alqueria Chilet, 14. 46016 València-Benifaraig
EMAIL: 46009009@edu.gva.es
Tel.  962566390

CEIP MANUEL GONZÁLEZ MARTÍ.

Característiques i dades

• L’equip docent i no docent.

Els mestres que formen l’equip docent tenen des de fa cursos la gran majoria destinació definitiva al centre, fet que dóna més estabilitat a la plantilla i continuïtat en la tasca Educativa, afavorint la presa de decisions, l’elaboració de projectes i la pràctica docent. Si bé és cert, actualment ens trobem una situació d’un bon nombre de docents que s’acaben de jubilar i alguns estan a punt de fer-ho.

Al projecte del CEIP MANUEL GONZÁLEZ MARTÍ tots i totes les persones són necessàries. El personal no docent participar en la gestió determinats recursos del centre, aconseguint una gran implicació en el desenvolupament del procés vital de l’alumne.

Conserges, educador/a d’educació especial, personal de cuina i monitores de menjador són part necessària d’un equip cohesionat que dóna sentit a cada acció que té lloc dins del centre.

• Famílies

Les famílies en general, gaudeixen en participar de les activitats proposades pel centre tant d’infantil com a primària.

Perquè fa el consell escolar, hi ha una participació activa del sector familiar treballant en la mateixa línia d’actuació, consensuant propostes i arribant a acords al nostre alumnat. Canals de participació de l’AFA:

• Amb l’Equip Directiu.
  • Amb l’empresa de menjador.
  • Al Consell Escolar de centre.
  • Amb l’Ajuntament al Consell Escolar i entitats i institucions de l’entorn.

• Ensenyaments

A la nostra escola s’imparteix primer cicle d’Educació Infantil (3, 4 i 5 anys) i Educació primària ( de 1er a 6é). Disposem de dos grups en cada nivell.

El nostre IES d’adscripció és l’IES Benicalap.

Serveis

El centre ofereix a l’alumnat i les famílies els següents serveis:

Menjador Escolar: dissenyem un projecte de menjador en consonància amb el PEC. S’ofereix un projecte des de la empresa de menjador amb menús saludables i variats, potenciant la distribució de matèria primera propera o local i la introducció de productes ecològics i integrals.

Escola Matinera: té lloc de 7 a 9 hores del matí, gestionat per l’AFA del centre. Acolleix a l’alumnat del centre, donant servei a les famílies que ho necessiten.

Activitats extraescolars: desenvolupades en horari de 14 hores fins 15 hores. Gestionades per L’AFA.

Relacions amb altres institucions

Som una escola que entén el progrés educatiu com l’acció conjunta i col·laborativa del centre amb institucions, escoles, sectors i entitats de l’entorn. Fem xarxa amb l’AFA, Ajuntament, Residència, CDM, associacions esportives locals, Centre de Salud, UPC, Policia, Serveis Socials, ONGs.

TRETS D’IDENTITAT DEL CENTRE: MISSIÓ, VISIÓ I VALORS

Missió

• Som una escola pública, valenciana, acollidora, solidària, inclusiva, molt participativa, oberta i familiar.
  • Eduquem de forma integral i global a tot l’alumnat sense cap tipus de discriminació respectant les seues capacitats i necessitats. Així mateix eduquem en el respecte, cura i estima del nostre planeta.

Visió

• Volem una escola col·laboradora, respectuosa i participativa, que treballe de manera significativa i globalitzada, basada en l’observació i l’experimentació, i fomentant les competències i capacitats del nostre alumnat.
  • Volem que l’educació afectiu-emocional siga la base per a una bona convivència, educant alumnat crític, lliure i feliç.
  • Volem un alumnat amb esperit crític i capacitat d’adaptació per resoldre situacions de la realitat amb una actitud positiva.
  • Volem una escola innovadora, que escolte i tinga en compte els interessos de l’alumnat i de les seues famílies.
  • Volem continuar sent una escola oberta, una escola propera a les famílies i que es relacione i coopere amb el seu entorn.
  • Volem una escola participativa i inclusiva, que fomente activitats respectuoses i positives envers l’aprenentatge i la vida, sent un referent al nostre municipi.
  • Volem continuar formant-nos com a mestres compromesos incidint en la millora de la nostra pràctica educativa.

Valors

• Respecte per la diversitat, per u mateix, iguals i l’entorn.
  • Estima per l’escola i la seua comunitat.
  • Afectivitat I Resiliència.
  • L’atenció a la diversitat està al cor de la metodologia mateixa de l’escola.
  • Constància i esforç en el treball. ·Autoestima, responsabilitat, autonomia i equitat.
  • Esperit crític i reflexiu, compromís i col·laboració.
  • Solidaritat.
  • L’autoconeixement com a motor de reflexió i canvi.
  • Empatia amb la diversitat i la no discriminació.
  • Potenciar l’actitud ecològica.
  • Promoure una bona convivència.
  • Participació i cooperació amb la comunitat educativa i agents externs.