tasca 3 anys

Benvolgudes famílies…PER ANA TERESA I ISA

 

Davant de la situació excepcional de reclusió a causa de la crisi del coronavirus que estem vivint, us proporcionarem uns suggeriments per a realitzar amb els vostres fills i filles, durant el temps que dure aquesta situació. 

 

Des del coneixement que tenim sobre les necessitats que tenen els xiquets i xiquetes d’anar al parc, jugar amb altres xiquets i xiquetes i córrer lliurement, en estar privats d’aquesta llibertat, és necessari trobar la manera de transmetre’ls tranquil·litat i que estiguen distrets; ara dins de les nostres cases és temps de crear oportunitats per a aprendre a viure i conviure amb bon humor entre tots, buscant idees i recursos per a entretindre’ns. 

 

Al llarg del dia haureu d’anar combinant estones d’activitats més mogudes amb estones més tranquil·les. 

 

Dins de la nostra proposta com a mestres d’infantil és oferir-los activitats divertides com:

 

o Realitzar manualitats  per a desenvolupar la seua creativitat, la psicomotricitat fina, la paciència i la tranquil·litat; 

o Els jocs de taula són molt interessants perquè desenvolupen diverses habilitats i capacitats com la concentració, l’estratègia i com no, afavoreix el treball en equip (l’oca, el parxís, el dominó), per a compartir moments divertits en família.

o Activitats educatives com dibuixar, pintar i retallar…

o Als nostres xics i xiques els encanta modelar amb plastilina i fer formes i figures, fins i tot representar números i lletres perquè no perden el fil de l’escola.

 

o Que compten amb llegums, tapons, fitxes de parxís, xapes, etc, assignant la quantitat al número corresponent…

o Si teniu pintura de mans a casa posar-los una samarreta vella i donar-los paper, perquè els xiquets més xicotets que encara no dibuixen ni pinten amb massa destresa gaudiran pintant amb les seues pròpies mans. 

o La música també és una bona oportunitat, aprofitar aquests dies  perquè els xiquets i xiquetes gaudisquen escoltant música de tota mena, cantant junts,

improvisant instruments casolans. Als xiquets i xiquetes els encanta compartir estones de ball i expressió corporal amb els adults.

o Contar-los històries i llegir-los molts contes, ampliaran el seu vocabulari i potenciarà la seua imaginació, la qual cosa será un gran benefici en el transcurs de la vida, creant un espai de calma i una relació de complicitat entre la persona que conta la història i el xiquet o xiqueta que l’escolta.

o Buscar moments per a veure fotos familiars, això els encanta, escoltar una vegada i una altra la història que acompanya a cada fotografia, és una manera d’entendre el seu propi recorregut en la vida. 

o A més, creiem que és essencial estimular el joc lliure el màxim temps possible, ja que és a partir d’aquest que els xiquets creixen i es desenvolupen amb més naturalitat, posar-los música ambiental relaxant per a ajudar a la fluïdesa del joc i la concentració dels xiquets.

o Podeu provar de cuinar en família per a fer tot tipus de receptes amb els xiquets i xiquetes, serà divertit fer ensalades, macedònies, galetes, pastissos, pa…

o Jugar amb les llanternes que tingueu a casa és un èxit assegurat, projectant la seua llum sobre alguna paret o sostre, el joc de les llums i les ombres és molt suggeridora, activa la creativitat i convida a somiar desperts.

o Improvisar un escenari de teatre en algun racó de la casa i deixar volar la imaginació, tan sols necessiteu una corda, pinces i algun llençol.

o Una altra de les activitats que els encantarà és si els prepareu una caixa amb barrets, gorres, mocadors, collarets, sabates, roba d’adults, s’ho passaran en gran disfressant-se.

o Fer algun experiment com plantar llegums en cotó humit perquè germinen. Tindran molts dies per a observar el seu creixement i formular-se hipòtesi, així com responsabilitzar-se de mantindre sempre humit el cotó.

o I no oblidar-se de fer vídeo conferencies amb els familiars i amics a través del Whasts App o altres plataformes: amb els iaios i iaias, oncles, cosins… ens sentirem més prop de les nostres persones estimades.

 

Per a totes nosaltres com a Mestres també és una situación excepcional, esperem superar-la amb éxit per a tots i totes, i poder recobrar la normalitat el més aviat possible.

 

                                      Una forta abraçada de les Tutores: Isa y Ana

Molta sort i fins prompte.

 

JUSTIFICACIÓ DE LES ACTIVITATS PROPOSADES AMB ELS OBJECTIUS I CONTINGUTS A TREBALLAR

 

 

Com podeu comprovar cadascuna de les activitats que us propose no ha de durar més de 5 minuts. Potser l’activitat d’expressió oral us porta més temps per la recerca dels objectes. Vull deixar clar que no esteu obligats a fer res, només són suggeriments. Tan vàlid és aquella família que decideix fer 1 activitat, com aquelles que decideixen fer totes o cap. La marxa del col·le és totalment diferent, són moments al llarg del dia però també cal tindre en compte que vosaltres les fareu amb un xiquet, i a l’aula hi ha 16, en la qual tots han de tindre les mateixes oportunitats.

Moltes gràcies per la vostra atenció.

 

1.- EXPRESSIÓ ORAL

COM HO FARÉ?

Aprofitant que esteu a casa acompanyar al xiquet o xiqueta a buscar els objectes de manera lliure, per a dir-los el nom correctament i parlar de les seues característiques: forma, color, utilitat, etc…enunciant preguntes clares i senzilles als vostres fills i filles.

 

2.- EXPRESSIÓ ESCRITA O COMPOSICIÓ DE PARAULES

 

 

ALESHORES, QUÈ HE DE FER?

 

Vosaltres heu d’escriure en un full el nom dels 3 objectes i retallar cada paraula per separat i els xiquets tindran 3 opcions:

 

1- Copiar els noms en un foli.

 El papà/mamà ho pot escriure i després retallar les lletres perquè siga el xiquet qui el componga sempre tenint el model davant. (Si teniu a casa lletres magnètiques perfecte)

2-  En una safata podeu posar farina i ells ho escriuen amb el dit. (nosaltres en classe tenint arena i escriuen i dibuixan en ella)

 

N I N A

C O T X E

P U Z L E

 

 

 

3.- GRAFOMOTRICITAT

 

QUÈ PUC FER A CASA?

Ara a casa és temps de repassar amb la vostra supervisió…Ànim.

Segons el traç a practicar: Si és el vertical poden alinear coses que tingueu per casa formant línies verticals amb taps, culleres, animals, pinces de roba, botons, escuradents, verbalitzant que ho fan de dalt a baix com una línia vertical, tallar trocets de llana i omplir la taula, o també podeu practicar tallant «celo» y apegar-ho en les portes, o en les rajoles del bany  i després d’una estona amb ceres o retoladors poden fer ratlles sobre un full.

De igual forma podeu fer-ho per a la línia horitzontal i la creu.

I per al cercle podeu buscar coses per casa que tinguen aquesta forma i deixar-los jugar amb elles. Una altra activitat és posar objectes al voltant d’un plat, d’un pitxer, d’una paperera, d’una tapa de cuina, etc després oferir-los paper i retolador perquè dibuixen cercles lliurement, no importa com els isquen; el treball realitzat ja val la pena per si mateix, ajudarà a la seua interiorització.

 

 

4.- LÒGIC MATEMÀTICA

 

I ARA QUÈ?

 

Tranquils és més fàcil del que sembla.

 

 

BLOC DE PROBLEMES ORALS I CÀLCUL MENTAL (dimarts)

Els problemes són d’aquest estil i les quantitats no poden passar de 3 perquè puguen resoldre’l mentalment. Si els costa al principi poden ajudar-se dels dits per a comptar. Però aquesta activitat també la practicaven tots els dies.

L’enunciat del problema heu de fer-ho literal, i la resposta sempre l’han d’acompanyar del nom de l’objecte.

 

o Si tens 2 cotxes i et regale un altre. Quants cotxes tindràs? 3 cotxes

o Tens 3 pilotes i li dónes una a mamà. Quantes pilotes et queden? 2 pilotes

o Tinc 3 nines i se m’han trencat 2. Quantes nines em queden? 1 nina

 

BLOC DE JUGAR A COMPTAR (dimecres)

o Tots els dies començareu la rutina comptant cap avant i cap arrere de l’1 al 5 durant aquesta primera setmana i sempre acompanyat dels dits, que s’acostumen a verbalitzar el número 1 quan trauen un dit, el 2 amb dos dits…i així successivament.

 

o Jugaran a comptar amb pots: posarem un nombre d’objectes (macarrons, pinces, cigrons) dins del pot i el xiquet ha de traure’ls per a comptar-los (heu de proporcionar-los una safata perquè estan acostumats a treballar sempre en ella, perquè s’asseguren de que no li caiguen les peces al sòl, els dóna tranquil·litat, alhora que acoten el seu espai per a treballar). També podeu utilitzar gots per a treballar quantitats mostrant un número (1,2,3,4,…) i ells han d’introduir aquest nombre d’elements dins del pot.

 

BLOC D’AGRUPAR (dijous)

o Aquesta setmana doneu-los les pinces de la roba i que les agrupen de 2 en 2.

 

BLOC DE NUMERACIÓ (divendres)

o En un full de paper escrivim números per exemple: 3 números 1, 2 números 2, i 3 números 3 i els donem a consigna de  que envolten l’1 de rojo, quan ho hagen fet el següent serà el 2 de groc i finalment el 3 de blau.

 

5.- JOCS

 

L’OBJECTE AMAGAT (dimats)

Busquem junts al xiquet o xiqueta 8 objectes grans i significatius els tapem amb una tela i fem desaparéixer 1.

El xiquet ha d’endevinar de que objecte es tracta. (repetir 5 vegades)

 

VEIG VEIG (dimecres)

Jugaran a veig veig utilitzant les paraules damunt o davall de…Per exemple: veig una cosa «verda damunt de la finestra«, veig una cosa «redona davall de la taula«

 

SIMÓN DIU (dijous)

Jugaran a Simon diu: aplaudir 3 vegades, Simón diu tocar el cap 5 vegades, Simón diu donar 2 bots, Simón diu  tanquen 2 vegades els ulls, Simón diu tocar dues vegades els peus, Simón diu  tirar 3 petons a l’aire, Simón diu  dir 2 vegades gràcies,…

 

JOC DELS «DISPARATS» (divendres)

Un membre de la família es pensa un disparat i el diu, els altres han d’explicar perquè ho és: per exemple els calcetins es posen a les mans, el barret es posa als peus….

 

6.- MOTRICITAT FINA

 

DIBUIXAR LES PARTS DE LA CARA

Cara, ulls, pestanyes, celles, nas, boca, orelles i cabell.

 

JUGAR AMB PLASTILINA

Lliure

 

RASGAR TIRES DE PAPER

Donar tires de paper per a que el xiquet o xiqueta amb l’ajuda dels seus dits, els faça més xicotets.

 

FER BOLETES DE PAPER

Aprofiteu els trocets de paper fets el dia anterior per a fer boletes.

 

Molta sort …..Isa y Ana

 

 

MÁS INFORMACIÓN EN MI BLOG  (CLICAR EN LA PESTAÑA BLOGS DEL MENÚ PRINCIPAL DE LA PÁGINA WEB)

 

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies