Pràctica psicomotriu Aucouturier (Infantil)

🎙Benvolgudes famílies,

☺️ Encetem la setmana recordant els somriures🥰de l’alumnat de 2 i 3 anys a la “pràctica psicomotriu Aucouturier” que van preparar les seues mestres🫶!

👉 Informació i vídeo de l’activitat citada:

➕ continuem💪♥️ !

🌟CEIP EL CASTELL de Corbera

Sessions amb la pràctica psicomotriu Aucouturier.

Bernard Aucouturier va néixer el 1934 en un poble situat prop de Tours (França). Els seus pares eren educadors i practicaven la pedagogia Freinet. Després del seu batxillerat a Tours, Aucouturier estudià per a ser professor d’educació física.

La Pràctica Psicomotriu Aucouturier té com a objectiu el desenvolupament psíquic dels xiquets i xiquetes a través del cos. Es refereix a una concepció unitària de la persona, la psique és inseparable de les seves arrels corporals.

En aquesta pràctica, es treballa la unitat del plaer sensoriomotor com un factor que afavoreix el cos, el procés de simbolització i l’accés a la representació.

La pràctica té com a objectiu promoure l’expressió de totes les possibilitats motrius, emocionals, cognitives i relacionals de l’infant.

“Destruir el muro

Cada vez que el niñx entra a su sesión, encuentra un muro listo para destruir y empezar a jugar. Destruir al otro de forma simbólica, por medio de un objeto intermediario para decir: ¡aquí estoy yo!

Ponerse detrás del muro para hacer resistencia permite que el niñx pueda triunfar y vivir su omnipotencia, sobreponerse a todos los límites y limitaciones que recibe a lo largo del día. A todos los NO. Permite que pueda superar la culpabilidad que genera querer ser unx mismx y alejar al otro para volver a entrar en relación.

Porque destruye lo que el psicomotricista ha construido, pero no destruye al psicomotricista. En la sala, destruir no significa perder sino transformar.

El placer de destruir el muro evoluciona siempre hacia los juegos de placer sensoriomotor, que permiten sentir la unidad corporal de la que hablábamos en el post anterior. Por eso, no es banal dónde se coloca el muro en la organización de la sala y siempre es el espacio sensoriomotor lo que tiene que ver el niñx en cuanto cae el muro.”

Sessions amb la pràctica psicomotriu Aucouturier.

“Destruir el muro

(Text extret de la pàgina “La sala de Psico”)