Ací es detalla el document pel qual es regula el funcionament i la gestió del menjador.
PROJECTE EDUCATIU DEL
MENJADOR ESCOLAR
1. OBJETIUS DEL SERVICI
En relació al projecte
TENIR en compte les característiques, necessitats i interessos de l’alumnat i de les seues famílies:
Adaptar la dieta a aquelles persones que per motius de salut (degudament justificades) ho necessiten.
VETLAR PER l’atenció a la diversitat de l’alumnat usuari i el respecte al principi de no-discriminació.
En relació al alumnat
Educació alimentaria. Coneixement i hàbits
Conèixer els tipus d’aliments.
2. Conèixer les necessitats alimentàries del nostre cos, els beneficis d’una dieta equilibrada i les repercussions sobre la salut.
3. Aconseguir uns hàbits alimentaris correctes, una postura adequada a l’hora de seure’s a menjar i un ús correcte dels coberts.
4. Reconèixer, valorar i respectar la tasca de les diferents persones que intervenen en el menjador.
Educació de temps lliure.
1. Potenciar el desenvolupament de l’aparell psicomotor.
Potenciar la creativitat.
3. Potenciar els jocs recreatius de taula (escacs, dames, parxís, etc. ).
4. Fomentar els esports (futbet, basquetbol, etc.).
5. Afavorir la cooperació davant la competició.
6. Acceptar per raonament que els esports són convenients només abans del menjar, deixant per a després la lectura i els jocs de taula.
7. Potenciar els jocs populars: sambori, boletes, botar a la corda, etc.
8. Afavorir el desenvolupament d’hàbits de comunicació positius.
9. Fomentar l’ús del temps lliure en activitats d’estudi.
2. MODEL DE GESTIÓ
Contractació del servici en la forma determinada per la normativa que regula la contractació en el sector públic
3. NORMES D’ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT DEL MENJADOR
Organització i agrupament dels alumnes comensals
-
-
Realitzar una correcta neteja de mans amb aigua i sabó.
-
-
-
No compartir aliments, utensilis ni begudes.
-
-
-
Cada alumne seurà sempre al mateix lloc
-
-
-
Organització dels espais de tal forma que es possibilite el compliment de la distància de seguretat entre els diferents grups (GCE). El centre ha habilitat altres espais de l’escola per dedicar-los al menjador.
-
Menjador 1 (El de sempre): Allí dinaran els grups estables de convivència en dos torns. Primer torn infantil, segon torn primer i segon.
Els grups estables estaran separats a 1’5 metres i per mampares.
Menjador 2: (El saló d’actes) Allí les taules estaran separades a metre i mig, i dinarà en dos torns l’alumnat de tercer a sisé.
Primer torn tercer i quart, segon torn cinqué i sisé.
-
-
Serà obligatori portar mascareta (alumnat de Primària) en els circuits d’entrada i eixida del menjador. Per tant, l’alumnat del menjador ha de dur un sobre o estoig (amb el seu nom) per guardar-la durant el dinar.
-
-
-
Els espais de menjador seran netejats i desinfectats diàriament.
-
-
-
Les monitores faran ús de la mascareta de forma obligatòria. Disposarem de 9 monitores de menjador. Una monitora per cada grup estable, una per a tercer i quart, una per a cinqué i una altra per a sisé.
-
4. DRETS I DEURES DELS USUARIS, I CONSEQÜÈNCIES DEL SEU INCOMPLIMENT
Drets i deures de l’alumnat usuari del servici i de les seues famílies
1. L’alumnat usuari del servici de menjador escolar té dret a:
a) Rebre una dieta equilibrada i saludable.
b) Rebre orientacions en matèria d’educació per a la higiene i la salut i d’adquisició d’hàbits alimentaris i socials.
c) Participar en les activitats educatives programades.
d) Rebre, si és procedent, les ajudes assistencials per a la prestació del servici, d’acord amb la normativa vigent.
2. La resta d’usuaris tindran dret a rebre una dieta equilibrada i saludable.
3. L’alumnat usuari del servici de menjador escolar està obligat a:
a) Acceptar i respectar el projecte educatiu del menjador.
b) Observar un comportament adequat segons les normes de convivència, aplicant les mesures oportunes en cas d’incompliment segons la normativa reguladora de la convivència als centres educatius.
c) Respectar el personal que presta el servici i complir les seues orientacions.
d) Mostrar respecte i consideració cap a la resta de l’alumnat usuari.
e) Respectar les instal·lacions i utilitzar adequadament el mobiliari i el parament.
f) Participar en les activitats educatives programades.
4. Els pares, mares o tutors de l’alumnat tenen dret a ser informats periòdicament de la programació de menús del servici de menjador.
5. Els pares, mares o tutors de l’alumnat usuari, així com la resta d’usuaris, estan obligats a:
a) Abonar la quantia que els corresponga pel cost del servici.
b) Respectar el projecte educatiu del menjador.
FORMES DE PAGAMENT.
1. Becats 20 punts:
Estan becats en 4,25 € de Conselleria i per tant no hauran d’abonar res. Aquets han d’assistir al menjador.
2. Becats 19 punts:
Estan becats en 4 € de Conselleria i paguen sols 0,25 €, diferència fins 4,25€.
3. Becats 18 punts:
Estan becats en 3,5 € de Conselleria i paguen només que 1 €, diferència fins 4,25€.
4. Becats 14, 15, 16 i 17 punts:
Estan becats en 3 € de Conselleria i paguen 1,25 €, diferència fins 4,25€.
4. Becats 13 punts:
Estan becats en 2,5 € de Conselleria i paguen 1,75 €, diferència fins 4,25€.
5. Becats 8, 9, 10, 11 i 12 punts:
Estan becats en 2 € de Conselleria i paguen 2,25 €, diferència fins 4,25€.
6. Sense beca:
Aquests alumnes paguen 4,25€ per dia.
Tots els pagaments es realitzaran pel BANC a través del compte del centre, tal i com queda aprovat pel Consell Escolar del centre.
IMPAGAMENT:
En base a l’article 11.5, de l’Ordre 23/2012 de 8 d’agost, en el que estableix l’obligatorietat de les famílies a abonar la quantitat que els corresponga del servici. Es concreta en aquest Projecte Educatiu que les famílies que superen els 50€ d’impagament, no podran assistir al menjador fins que no regularitzen aquesta situació.
INCOMPLIMENT NORMES DE CONVIVÈNCIA I BASE LEGAL.
INCOMPLIMENT NORMES DE CONVIVÈNCIA
L’ incompliment de les conductes que siguen contraries a la convivència del centre escolar, seran resoltes segons el procediment i les mesures correctores que estableix el RRI del CEIP JOSE Mª BOQUERA OLIVER, el Decret 39/2008 del 4 d’abril i l’ ORDE 62/2014, de 28 de juliol.
BASE LEGAL
El funcionament del servei de menjador escolar haurà de seguir els punts assenyalats en aquests projecte educatiu de menjador, així com regir-se en tot moment per l’ORDRE 53/2012, de 8 d’agost, de la Conselleria d’Educació, per la qual es regula el servici de menjador escolar i per les modificacions indicades a l’ORDRE 43/2016 de 3 d’agost, de la Conselleria d’Educació, per la qual es regula el servei de menjador escolar.
SEGUIMENT I AVALUACIÓ DEL PROJECTE EDUCATIU DE MENJADOR ESCOLAR
– La Comissió de Menjador del Consell Escolar realitzarà tant avaluacions constants com una valoració final d’aquest servei, indicant propostes de millora, possibles modificacions…
– Al finalitzar el curs acadèmic, es realitzarà un informe amb els resultats i conclusions obtingudes.
PROGRAMA ANUAL DEL MENJADOR ESCOLAR
CURS 2020/21
PROGRAMA ANUAL DEL MENJADOR ESCOLAR
CURS 2020 – 2021
1.- Organització i funcionament del Menjador Escolar
A l’hora de dinar
Aquest curs i degut a la pandèmia que estem sofrint de la Covid 19 hem tingut que utilitzar el Saló d’actes com a espai del Menjador Escolar. Aleshores tenim dos espais: Menjador Escolar i Saló d’actes. També estem fent dos torns, per adaptar-nos a les normes sanitàries de la Conselleria d’Educació per al Coronavirus.
Al primer torn 13:00hores, l’alumnat d’Educació Infantil ocupa l’espai del Menjador Escolar i els cursos de 3r i 4t de primària el Saló d’actes. Al segon torn 14:00hores els cursos de 1r i 2n de primària ocupen el Menjador Escolar i 5é i 6é el Saló d’actes.
A l’hora de dinar, les/els educadores/educadors organitzen a l’alumnat per cursos, cada educador/a es fa càrrec d’un determinat grup d’alumnes que es mantenen també per a les activitats d’oci.
Desprès de dinar
L’alumnat de 3 anys utilitza l’aula de descans i la resta d’alumnat roman al pati realitzant els jocs i les activitats programades per l’empresa del Menjador Escolar. En cas de pluja, cada curs anirà a la seua aula.
2.- Número previst de comensals
El número previst de comensals és de 115 alumnes diaris aproximadament.
3.- Torns del servici.
Dos torns amb el següent horari d’octubre a maig:
De dilluns a dijous.
Primer torn de 12:45 a 15:00
12:45 h. Eixida de classe
12:50 h. Higiene personal
13:00 h. Dinar
13:45 h. Higiene personal
14:55 h. Esplai o activitats lúdiques
15:00 h. Entrada a classe
Segon torn de 13:55 a 15:00
12:45 h. Eixida de classe
12:50 h. Esplai o activitats lúdiques
13:50 h. Higiene personal
14:00 h. Dinar
14:45h. Higiene personal
15:00 h. Entrada a classe
Un torn Divendres
13:00 h. Eixida de classe
13:05 h. Higiene personal
13:10 h. Dinar
14:10 h. Higiene personal
14:20 h. Esplai o activitats lúdiques
15:00 h. Eixida
Al mes de setembre i de juny, torn únic amb el següent horari:
De dilluns a divendres.
13:00 h. Eixida de classe
13:05 h. Higiene personal
13:15 h. Dinar
14:15 h. Higiene personal
14:30 h. Eixida
4.- Activitats educatives programades per al període d’alimentació
Desenrotllar hàbits relacionats amb l’alimentació, la salut i la higiene:
1.- EDUCACIÓ INFANTIL I EDUCACIÓ PRIMÀRIA.
- Seure correctament a la cadira.
- Mantenir-se assegut fins que l’educadora ho diga.
- Rentar-se les mans abans i després de dinar.
- Rentar-se les dents (programa voluntari per a les famílies).
- Dinar sense ajuda.
- Reconeixement dels distints tipus d’aliments.
- Utilització correcta dels coberts.
- Normes de comportament en taula.
- Entrar e eixir correctament del menjador, fent les files per cursos.
5.- Activitats educatives programades per als períodes immediatament anterior i posterior al període d’alimentació
- Fomentar la participació, cooperació i respecte de les normes de convivència, evitant la discriminació de qualsevol tipus i gaudint de la seua realització
- Afavorir la integració de tot l’alumnat, així com també tindran que desenrotllar habilitats socials, hàbits relacionats amb la cultura, l’esport i l’oci.
Educació de temps lliure.
- Potenciar el desenvolupament de l’aparell psicomotor.
- Potenciar la creativitat.
- Potenciar els jocs recreatius de taula (escacs, dames, parxís, etc. ).
- Fomentar els esports (futbet, basquetbol, etc.).
- Afavorir la cooperació davant la competició.
- Acceptar per raonament que els esports són convenients només abans del menjar, deixant per a després la lectura i els jocs de taula.
- Potenciar els jocs populars: sambori, boletes, botar a la corda, etc.
- Afavorir el desenvolupament d’hàbits de comunicació positius.
- Fomentar l’ús del temps lliure en activitats d’estudi.
MANUALITATS/TALLERS: Diferents tipus de manualitats i tallers programats per l’empresa SAFRÀ SAFOR.
ACTIVITATS LÚDIQUES. Jocs de taula, jocs esportius, balls, música…
ACTIVITATS CULTURALS: Animació a la lectura, visionat de pel·lícules…
PROGRAMA ANUAL DEL MENJADOR ESCOLAR
CURS 2020 – 2021
1.- Organització i funcionament del Menjador Escolar
A l’hora de dinar
Aquest curs i degut a la pandèmia que estem sofrint de la Covid 19 hem tingut que utilitzar el Saló d’actes com a espai del Menjador Escolar. Aleshores tenim dos espais: Menjador Escolar i Saló d’actes. També estem fent dos torns, per adaptar-nos a les normes sanitàries de la Conselleria d’Educació per al Coronavirus.
Al primer torn 13:00hores, l’alumnat d’Educació Infantil ocupa l’espai del Menjador Escolar i els cursos de 3r i 4t de primària el Saló d’actes. Al segon torn 14:00hores els cursos de 1r i 2n de primària ocupen el Menjador Escolar i 5é i 6é el Saló d’actes.
A l’hora de dinar, les/els educadores/educadors organitzen a l’alumnat per cursos, cada educador/a es fa càrrec d’un determinat grup d’alumnes que es mantenen també per a les activitats d’oci.
Desprès de dinar
L’alumnat de 3 anys utilitza l’aula de descans i la resta d’alumnat roman al pati realitzant els jocs i les activitats programades per l’empresa del Menjador Escolar. En cas de pluja, cada curs anirà a la seua aula.
2.- Número previst de comensals
El número previst de comensals és de 115 alumnes diaris aproximadament.
3.- Torns del servici.
Dos torns amb el següent horari d’octubre a maig:
De dilluns a dijous.
Primer torn de 12:45 a 15:00
12:45 h. Eixida de classe
12:50 h. Higiene personal
13:00 h. Dinar
13:45 h. Higiene personal
14:55 h. Esplai o activitats lúdiques
15:00 h. Entrada a classe
Segon torn de 13:55 a 15:00
12:45 h. Eixida de classe
12:50 h. Esplai o activitats lúdiques
13:50 h. Higiene personal
14:00 h. Dinar
14:45h. Higiene personal
15:00 h. Entrada a classe
Un torn Divendres
13:00 h. Eixida de classe
13:05 h. Higiene personal
13:10 h. Dinar
14:10 h. Higiene personal
14:20 h. Esplai o activitats lúdiques
15:00 h. Eixida
Al mes de setembre i de juny, torn únic amb el següent horari:
De dilluns a divendres.
13:00 h. Eixida de classe
13:05 h. Higiene personal
13:15 h. Dinar
14:15 h. Higiene personal
14:30 h. Eixida
4.- Activitats educatives programades per al període d’alimentació
Desenrotllar hàbits relacionats amb l’alimentació, la salut i la higiene:
1.- EDUCACIÓ INFANTIL I EDUCACIÓ PRIMÀRIA.
- Seure correctament a la cadira.
- Mantenir-se assegut fins que l’educadora ho diga.
- Rentar-se les mans abans i després de dinar.
- Rentar-se les dents (programa voluntari per a les famílies).
- Dinar sense ajuda.
- Reconeixement dels distints tipus d’aliments.
- Utilització correcta dels coberts.
- Normes de comportament en taula.
- Entrar e eixir correctament del menjador, fent les files per cursos.
5.- Activitats educatives programades per als períodes immediatament anterior i posterior al període d’alimentació
- Fomentar la participació, cooperació i respecte de les normes de convivència, evitant la discriminació de qualsevol tipus i gaudint de la seua realització
- Afavorir la integració de tot l’alumnat, així com també tindran que desenrotllar habilitats socials, hàbits relacionats amb la cultura, l’esport i l’oci.
Educació de temps lliure.
- Potenciar el desenvolupament de l’aparell psicomotor.
- Potenciar la creativitat.
- Potenciar els jocs recreatius de taula (escacs, dames, parxís, etc. ).
- Fomentar els esports (futbet, basquetbol, etc.).
- Afavorir la cooperació davant la competició.
- Acceptar per raonament que els esports són convenients només abans del menjar, deixant per a després la lectura i els jocs de taula.
- Potenciar els jocs populars: sambori, boletes, botar a la corda, etc.
- Afavorir el desenvolupament d’hàbits de comunicació positius.
- Fomentar l’ús del temps lliure en activitats d’estudi.
MANUALITATS/TALLERS: Diferents tipus de manualitats i tallers programats per l’empresa SAFRÀ SAFOR.
ACTIVITATS LÚDIQUES. Jocs de taula, jocs esportius, balls, música…
ACTIVITATS CULTURALS: Animació a la lectura, visionat de pel·lícules…
INFORMACIÓ FAMILIAR ORGANITZACIÓ DEL MENJADOR
CURS 2020/2021
El MENJADOR ESCOLAR del CEIP Jose Mª Boquera és un servici complementari de caràcter educatiu que dona resposta a les necessitats de les famílies.
Els objectius concrets del menjador figuren tant al PROJECTE EDUCATIU DEL MENJADOR ESCOLAR, com al PROGRAMA ANUAL DEL MENJADOR ESCOLAR, aprovats pel Consell Escolar i que figuren a la pàgina web del nostre Centre.
Els principals objectius són:
- Educació per a la salut
- Educació per a la convivència
- Educació per a l’oci i el temps lliure
ASPECTES GENERALS
- A principi de mes s’enviarà a les famílies dels alumnes fixos el menú previst.
- Quan un alumne no es quede al menjador cal avisar a l’encarregada del menjador al correu carboneres_mpi@gva.es;
- El centre permetrà quedar-se a l’alumnat esporàdic sempre que s’avise el dia d’ abans al correu carboneres_mpi@gva.es;
- No es permetrà cap sortida de l’alumnat de menjador sense justificació per escrit i passant els pares o tutors personalment a arreplegar-los, per secretaria.
- Cada grup d’alumnes té assignada sempre una monitora que s’encarregarà perquè el seu grup compleixi els objectius indicats en el Projecte Educatiu del Menjador.
- El Reglament de Règim Intern del Centre, regula la convivència del menjador durant l’horari d’aquest.
- Si algun alumne/a no respectara estes normes s’adoptaran les mesures correctores oportunes, adequades a la falta comesa.
- Les famílies tenen l’obligació d’avisar al Centre si el seu fill/a és al·lèrgic o intolerant a algun tipus d’aliment, aportant l’informe metge corresponent.
- Les monitores de menjador no administraran cap medicació als alumnes, sense la prescripció mèdica adient i l’autorització dels pares, havent d’emplenar els models que estableix la normativa actual, per a tal cas.
- Voluntàriament es treballarà a l’escola l’hàbit d’higiene bucodental, s’haurà de portar a l’escola una bosseta amb raspall i pasta de dents, totes amb el nom marcat. D’este material en l’alumnat d’infantil es farà càrrec l’educadora i en l’alumnat de Primària cadascú dels xiquets/es.