Premis dia de la pau

DIA EUROPEU DE LES LLENGÜES

DIA EUROPEU DE LES LLENGÜES – CEIP JOSE Mª BOQUERA OLIVER (CARCAIXENT) – Votat com l’event de promoció del dia Europeu de les llengües més innovador al 2016 a tota Espanya.

Dia Europeu de les llengües, vídeo resum de l’experiència del CEIP Jose Mª Boquera Oliver – (Carcaixent).

European Day of Languages, a summary of the experience at CEIP Jose Mª Boquera Oliver – (Carcaixent).

INTRODUCCIÓ

Es tracta d’un document en què els que estan aprenent o han aprés una llengua -ja siga en l’escola o fora de l’escola- poden registrar i relfexionar sobre el seu aprenentatge de llengües i experiències culturals.
El portfolio conté un passaport de llengües que el seu titular posa al dia amb regularitat.
El document també conté una biografia lingüística detallada que descriu l’experiència del titular en cada llengua i que està dissenyat per a guiar l’alumne en la planificació i avaluació dels progressos.
Finalment, hi ha un dossier amb exemples de treballs personals que es pot mantindre per a il·lustrar una de les competències lingüístiques.
El PEL intenta fer el procés d’aprenentatge de llengües més transparent a l’alumnat, l’ajuda a desenrotllar la capacitat de reflexió i d’autoavaluació i així potencia l’assumpció de responsabilitat del seu aprenentatge. Fomenta el desenrotllament de l’autonomia de l’alumnat, promou l’educació per a tota la vida i clarifica i precisa els objectius d’aprenentatge en termes comunicatius.
El PEL està concebut per a donar suport als quatre objectius polítics del Consell d’Europa: preservar la diversitat lingüística, promoure la tolerància lingüística i cultural, fomentar el plurilingüisme i assegurar l’educació democràtica de la ciutadania.

PER A MÉS INFORMACIÓ:

ACTE DE PRESENTACIÓ DEL PORTFOLIO EUROPEU DE LES LLENGüES.

LES LLENGÜES FAN FESTA A CARCAIXENT

FONT: LEVANTE-EMV – SECCIÓ AULA –  (7/12/2016)