Entorno Geográfico y Social

El C.E.I.P. “José Mª Boquera Oliver” s’hi troba ubicat a les afores del nucli urbà de Carcaixent i al Sud d’aquesta, en el barri anomenat “Quatre Camins” al carrer Sebastian Hernandez, 14. Vista aèria satèl•lit:

Planol

És un col•legi públic depenent de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana . Està situat a la ciutat de Carcaixent, comarca de la Ribera Alta, “Bressol de la Taronja”.

Al llarg dels trenta anys, ha passat per diferents moments i les variacions han estat molt significatives.

A l’actualitat la situació està canviat respecte al tipus d’alumnat amb que comptem. Amb l’emigració, s’han incorporat nous alumnes procedents d’altres països, constituït un repte de present i futur per a la Comunitat Educativa.

Cal afegir les noves construccions que estan encara per ocupar, en un futur no molt llunyà donaran lloc a un augment de matrícula.

El Centre és un dels set centres de Primària existents a la localitat, fou construït a l’any 1.974.

Comença a funcionar el curs 1974-75 amb el nom de Colegio Nacional Mixto “José Mª Boquera Oliver”. Al curs 1981-82 s’anomena Colegio Público i al curs 2000-2001 C.E.I.P. “José Mª Boquera Oliver”.