Projecte educatiu

Prijectre educatiu

Benetússer és un Municipi de la Comunitat Valenciana situat en la província de València, concretament a l’Horta Sud. Va ser fundat l’any 1270. Posseeix un terme municipal de tan sols 0,78 quilòmetres quadrats i una alta densitat de població. Segons les dades extretes del cens en el mes d’abril, la seua població total és de 14.283 habitants. La ciutat de Benetússer es troba a 5 quilòmetres de la capital de la província, València. Com a terme limítrof té els municipis de: Paiporta i Alfafar.

És una localitat amb una gran densitat de població dedicada principalment al xicotet comerç i a la indústria del moble i derivats .

Un alt percentatge de la població són immigrants però amb un alt grau d’assentament, per la qual cosa la població és majoritàriament castellanoparlant.

L’ A.M.P.A. manté una estreta col·laboració amb el centre i organitza diverses activitats extraescolars al llarg del curs.

Els alumnes del centre no presenten greus problemes d’absentisme escolar ni de disciplina, gaudim d’un bon ambient escolar.

Els professors són definitius i el 75% són dones. El nivell de reciclatge en valencià és òptim i en el claustre hi ha un ambient de treball i camaraderia sense tensions ni grups enfrontats.

La infraestructura del centre consta de 6 unitats d’Infantil, 2 d’Educació Especial i 14 de Primària, es va construir en 1985 i es manté en molt bon estat, hi ha bona predisposició per part dels alumnes per al seu manteniment.

Benetússer està situat en el NO de l’Horta-Albufera. Té els seus límits al  N, NE, E, SE i S amb Alfafar i al NO, O i SO amb Paiporta. Actualment Benetússer compta amb un nou cinturó de carreteres situat al NO de la població, amb dos accessos a la Localitat.

L’extensió del terme, és tan sols de 0,78 km2., la falta de sòl ha conduït la seua economia cap a una industrialització, donada la necessitat de buscar alternatives en activitats diferents de l’agrària, sent els anys vint quan les fàbriques de mobles comencen a implantar-se a Benetússer, la proximitat i bones comunicacions amb València permeteren i estimularen aquest creixement industrial.

Des de principis de segle Benetússer ha experimentat un creixement progressiu en la seua població, sent de 14.283 habitants en l’actualitat.

El creixement vegetatiu ha tingut un saldo positiu, pel fet que els naixements han sigut sempre superiors a les defuncions. La seua densitat és de 18.311 h/km2, sent la major de la comunitat valenciana.

La principal activitat econòmica del municipi és la de serveis (49 %), seguida de la indústria (44 %), principalment fusta i derivats.

Segons les dades corresponents al mes de gener del 2008 el total de parats en l’Oficina d’Ocupació era de 599, el que representa aproximadament el 4’2 % de la població.

El nombre més gran de parats sol·licitant ocupació es dóna, per a ambdós sexes, en el grup de 20 a 24 anys.

El Servei Psicopedagògic Municipal atén els diferents centres de la localitat.

Benetússer compta amb una sèrie de recursos culturals, socials, esportius, etc tant públics com d’associacions privades que, depenent del fi per al que han sigut creats, constitueixen el moviment sociocultural i lúdic del municipi.

EL NOSTRE PROJECTE EDUCATIU

Els membres de la Comunitat Educativa del C.P. "Vicente Blasco Ibáñez" de Benetússer, consideren que d’acord amb la realitat concreta aquesta escola pública educarà en el respecte cap a totes les races, religions, sexes i característiques personals tant físiques com psíquiques, així com tradicions culturals i lingüístiques.

Entenem que l’escola ha de ser un lloc de convivència pacífica fomentant i afavorint actituds no violentes i de solidaritat.

Considerem que l’escola ha d’impulsar l’educació per a la salut, sensibilitzant els membres d’aquesta Comunitat Educativa perquè aquest siga un principi que identifique al Centre.

Els nostres Principis d’Identitat són:

·         TOLERÀNCIA

·         NO-VIOLÈNCIA

·         RESPECTE

·         COOPERACIÓ

·         PARTICIPACIÓ I DIÀLEG

·         RESPONSABILITAT

·         SOLIDARITAT

Els nostres Objectius són:

·         DESENVOLUPAMENT POSITIU DE L’AUTOESTIMA

OBJECTIUS: És la nostra pretensió ajudar els alumnes a discutir i potenciar les seues possibilitats físiques, intel·lectuals i afectives i a acceptar les pròpies qualitats i limitacions, intentant afavorir un desenvolupament positiu de l’autoestima

·         COEDUCACIÓ

OBJECTIUS: L’escola arbitrarà mesures d’acció positiva per a corregir situacions molt concretes de discriminació, evitar els obstacles que en la pràctica impedisquen la igualtat d’oportunitats.

·         RESPECTE AL MEDI AMBIENT

OBJECTIUS: Integrar l’educació ambiental en el desenvolupament dels respectius currículums ajudant als alumnes en l’adquisició d’una major sensibilitat i respecte cap al medi ambient en general i als problemes immediats del seu entorn en particular.

·         ESCOLA DE DOBLE LÍNIA LINGÜÍSTICA

OBJECTIUS: Col·laborar en la normalització lingüística del centre, mitjançant aquelles accions tendents a la sensibilització i canvid’actituds per a afavorir l’ús del valencià i la seua presència en la vida escolar i en l’entorn social.

MODEL D’ENSENYAMENT-APRENENTATGE

Intentarem que el procés d’ensenyament- aprenentatge estiga fonamentat en el constructivisme amb el compromís de fomentar en l’alumnat una actitud curiosa, crítica i investigadora que mitjançant la comunicació i el treball serà la base de la seua formació i d’adquisició de l’aprenentatge. L’actuació educativa potenciarà la reflexió, el sentit crític, l’interés pel saber, l’esforç i l’autonomia personal.

f PRO E

NOMBRE DEL CONTENIDO: F PRO E