Programes plurilingües

Programes linguiistics

 

PLC

 

 

PLC 2016-17

 

PROJECTE LINGÜÍSTIC DE CENTRE

 

 

 

DADES DEL CENTRE

Codi:

 

Nom del centre:

CEIP BLASCO IBÁÑEZ

Règim:

PU

Localitat:

BENETÚSSER

Província:

VALENCIA

ZVP:

 

ZCP:

 

Programes que aplica:

PPEV: 1

PPEC: 1

Data d’aprovació Consell Escolar/Social:

Telèfon:

961205550

Correu electrònic:

46001771@edu.gva.es

 

 

ETAPES QUE IMPARTIX

EI (2n)

EP

 

 

ALTRES CARACTERÍSTIQUES

 

 

 

 

 

 

ÍNDEX

  1. Anàlisi del context

    1. Programes d’educació bilingüe o plurilingüe autoritzats prèviament al centre en relació a l’alumnat plurilingüe

    2. Programa o programes plurilingües sol·licitats pel centre. Data d’aprovació pel Consell Escolar

       

    2. Organització de l’educació plurilingüe

      2.1 Moment i seqüència d’incorporació de les llengües d’ensenyament de les diferents àrees, matèries o mòduls no lingüístics i atenció a la diversitat (CRONOGRAMES)

       

3. Assessorament del PLC

 

  1. Anàlisi del context

       1.1 Programes d’educació bilingüe o plurilingüe autoritzats prèviament al centre, en relació a l’alumnat plurilingüe

 

Relació de programes i línies que actualment aplica el centre. En el cas dels centres d’Educació Infantil i Primària, cal adjuntar al document la relació d’autoritzacions/aprovacions de la Conselleria d’Educació o direcció territorial corresponent.

 

PROGRAMES AUTORITZATS

PROGRAMA

NOMBRE DE LÍNIES

DATA AUTORITZACIÓ/

APROVACIÓ

NIVELL EN QUÈ S’APLICA

Programa Plurilingüe d’Ensenyament en Castellà (PPEC)

1

09/04/2013

1r, 2n, 3r, 4t, 5é i 6é

Programa Plurilingüe d’Ensenyament en Valencià (PPEV)

1

09/04/2013

1r, 2n, 3r, 4t. 5é i 6é

 

 

 

1.2. Programa o programes plurilingües sol·licitats pel centre. Data d’aprovació pel Consell Escolar

 

Relació de programa o programes que el centre proposa, una vegada oït el Claustre de Professorat i el Consell Escolar del centre, atenent a la realitat sociolingüística de l’alumnat, per a la seua autorització/aprovació.

 

PROGRAMES SOL·LICITATS

PPEV:

1

PPEC:

1

 

 

2. Organització de l’educació plurilingüe

 

L’organització del centre per tal d’implantar un programa plurilingüe ha de considerar diferents aspectes relacionats amb la disponibilitat dels recursos humans i materials de què disposa, de la metodologia aplicada, de la distribució horària, del tractament de les llengües al centre i fora, de la planificació de la formació del professorat i dels projectes que es duen a terme per tal de millorar la qualitat de l’ensenyament.

 

 

2.1 Moment i seqüència d’incorporació de les llengües d’ensenyament de les diferents àrees, matèries o mòduls no lingüístics i atenció a la diversitat (CRONOGRAMES)

 

CRONOGRAMA EDUCACIÓ INFANTIL – 2n CICLE (PPEV)

NIVELL

LECTOESCRIPTURA

ÀMBIT

CASTELLÀ

ANGLÉS

3 anys

Valencià

En valencià, la resta del temps en què s’impartixen els diferents àmbits d’experiència.

0

2

4 anys

Valencià

En valencià, la resta del temps en què s’impartixen els diferents àmbits d’experiència.

0

2

5 anys

Valencià

En valencià, la resta del temps en què s’impartixen els diferents àmbits d’experiència.

0

2

 

CRONOGRAMA EDUCACIÓ INFANTIL 2n CICLE (PPEC)

NIVELL

LECTOESCRIPTURA

ÀMBIT

VALENCIÀ

ANGLÉS

3 anys

Castellà

En castellà, un mínim de 5h. del temps en què s’impartixen els diferents àmbits d’experiència

8

2

4 anys

Castellà

En castellà, un mínim de 5h. del temps en què s’impartixen els diferents àmbits d’experiència

8

2

5 anys

Castellà

En castellà, un mínim de 5h. del temps en què s’impartixen els diferents àmbits d’experiència

8

2

 

 

 

CRONOGRAMA EDUCACIÓ PRIMÀRIA PPEV: PPEC:

ASSIGNATURES

1r

2n

3r

4t

Troncals:

Ciències de la Naturalesa

V

V

V

V

V

V

Ciències Socials

V

V

V

V

V

V

Matemàtiques

V

V

V

V

V

V

Específiques:

Educació Física

C

C

C

C

C

C

Religió/ Valors Socials i Cívics

C

C

C

C

C

C

Educació Artística (Música)

V

V

V

V

V

V

Educació Artística (Plàstica)

LE

LE

LE

LE

LE

LE

Cultura Valenciana

V

Observacions:

 

 

 

CRONOGRAMA D’EDUCACIÓ PRIMÀRIA PPEV: PPEC:

ASSIGNATURES

Troncals:

Ciències de la Naturalesa

V

V

V

V

V

V

Ciències Socials

V

V

V

V

V

V

Matemàtiques

C

C

C

C

C

C

Específiques:

Educació Física

C

C

C

C

C

C

Religió/ Valors Socials i Cívics

C

C

C

C

C

C

Educació Artística (Música)

V

V

V

V

V

V

Educació Artística (Plàstica)

LE

LE

LE

LE

LE

LE

Cultura Valenciana

V

Observacions:

 

 

 

3. Assessorament

 

La Inspecció d’Educació assessorarà la comunitat educativa, supervisarà tot el procés i proposarà mesures que contribuïsquen a perfeccionar-lo. Per a este procés podrà comptar amb la col·laboració de l’Assessoria d’Àmbit Lingüístic del Servei de Formació del Professorat i del Servei d’Educació Plurilingüe.

DECRET 127/2012, de 3 d’agost, del Consell, pel qual es regula el plurilingüisme en l’ensenyança no universitària a la Comunitat Valenciana. [2012/7817]

F PROG

NOMBRE DEL CONTENIDO : F PROG