PLA D’ACOLLIDA

ACOLLIDA

PLA D’ ACOLLIDA

1.- INTRODUCCIÓ

Un dels reptes més importants del nostre centre és abordar l’atenció a la diversitat. El tractament de la diversitat ens ha de permetre donar resposta  a tot l’alumnat en funció de les seues capacitats i ritmes d’aprenentatge.

A partir del curs escolar 2001-2002 és quan l’escola comença a rebre alumnes procedents d’altres països, i aleshores es fa ineludible donar resposta al seguit de noves situacions educatives que aquest procés comporta.

És per això que hem considerat imprescindible l’elaboració d’un document, anomenat Pla d’Acollida que sistematitze un protocol d’actuacions que servisca de referència a tot l’equip de professors/es. Aquest Pla d’Acollida té  com a objectiu primordial posar en marxa un conjunt d’actuacions per tal de facilitar l’adaptació de l’alumnat que s’incorpora de nou al centre. Es tracta, doncs, de superar el simple acolliment administratiu; és a dir, que es pretén la incorporació dels nous alumnes a l’escola amb unes condicions d’afectivitat i d’estimulació d’hàbits de convivència i socialització, juntament amb els coneixements i aprenentatges curriculars.

2.- OBJECTIUS DEL PLA D’ACOLLIDA.

3.- CONSIDERACIONS QUE CONTEMPLEM AL NOSTRE PLA.

·        RESPECTE A LA FAMÍLIA.

·        RESPECTE ALS ALUMNES.

·        RESPECTE AL PROFESSORAT.

4.- ARRIBADA DELS ALUMNES A L’ESCOLA. QUÈ FEM?

·        EQUIP DIRECTIU.

·        TUTORIA

·        CICLE.

5.- ACTUACIONS DEL CICLE, EQUIP DOCENT, TUTOR.

6.- ORGANITZACIÓ DE L’ATENCIÓ I MATERIALS.

7.- RELACIÓ FAMILÍA-ESCOLA.

8.- ANNEXOS.