PLA D’ ACCIÓ TUTORIAL

P.A.T.

 

 INTRODUCCIÓ

Un dels objectius prioritaris per part del claustre de professors del col·legi Blasco Ibáñez de Benetússer durant el present curs ha estat revisar i  modificar el pla d’acció tutorial. A la comissió pedagògica s’han debatut les aportacions de cadascun dels cicles i el resultat ha estat el que es detalla a continuació. 

El nostre pla proposa el desenvolupament i l’adquisició dels següents objectius generals:

1.    Ajudar els alumnes a desenvolupar-se com a persones d’acord amb els objectius del nostre PEC.

2. Proporcionar als alumnes una orientació educativa adequada, d’acord amb les seues aptituds, necessitats  i interessos, a través d’una actuació tutorial individualitzada i planificada.

3.  Assegurar la continuïtat educativa dels alumnes en les distintes àrees, cicles, etapes i, en el seu cas, en la transició d’un centre a un altre.

4.   Garantir una ajuda i una guia personalitzada, especialment a aquells que presenten necessitats educatives especials.

5.    Afavorir els processos de millora educativa a través de la programació d’activitats formatives per part dels equips docents, i la coordinació amb el professorat de pedagogia terapèutica i el gabinet psicopedagògic.

6. Establir els canals de col·laboració, recolzament i assessorament amb les famílies per a la consecució d’un desenvolupament integral dels seus alumnes.

Per tal d’aconseguir els objectius referits hem desenvolupat tot un seguit de continguts, organitzats en línies d’acció tutorial (àmbits de treball) i continguts de desenvolupament.

 

 

LÍNIES D’ACCIÓ TUTORIAL: CONTINGUTS

 

   

1.- COMENÇA ELL CURS:                  

                      –Coneixement mutu

                            -Integració amb el grup

                             -Establiment de normes

  -Horaris

             -Drets i deures

                                             -Repartiment de responsabilitats                                                  

   

             2.- LES RELACIONS AMB EL GRUP

                                    -Autoestima

                              -Expressió de sentiments

                     -Estructura del grup

                 -Habilitats socials

                             -Resolució de conflictes

   

3.- CONEIXEMENT DELS ALUMNES

 -Actituds

                         -Motivació i interessos

 -Aptituds

      -Rendiment

                 -Història personal

 

                      4.- MILLORA DELS PROCESSOS

                           D’ ENSENYAMENT-APRENENTATGE.

                -Tècniques d’estudi

                      -Organització de temps

                                        -Tècniques de dinàmica de grups

                          -Recolzaments i reforços

                        -Adaptacions curriculars

 

5.- COORDINACIÓ AMB LES FAMILIES

                                         -Col·laboració eductiva

                                         -Col·laboració informativa

                                         -Col·laboració formativa

   

                      6.- COORDINACIÓ AMB EL PROFESSORAT

                      -Coordinació

                     -Establiment de criteris d’avaluació

                     -Disseny i planificació conjunta

                     -Reforç i recolzament

                     -Seguiment del procés d’avaluació de l’alumne

   

                    

                    7.- AVALUACIÓ

                      -Avaluació inicial

                      -Revisió d’expedients

                      -Instruments d’avaluació i registre

                      -Procediment d’informació a alumnes i famílies

                     -Avaluació de la tutoria

 

                          

 

 

fondo pat