GESTIÓ DE QUALITAT

GESTIÓ DE QUALITAT

 

 

PROJECTE DE FUTUR

DES DE L’ESFERA DELS VALORS, UN SISTEMA EDUCATIU DE QUALITAT ES CARACTERITZA PER LA SEUA CAPACITAT PER A:

·         Ser accessible a tots els ciutadans.

·     Facilitar els recursos personals, organitzatius i materials, ajustats a les necessitats de cada alumne perquè TOTS puguen tindre les oportunitats que promouran el més possible el seu progrés acadèmic i personal.

·         Promoure canvi i innovació en la institució escolar i en les aules (el que s’aconseguirà, entre altres mitjans, possibilitant la reflexió compartida sobre la pròpia pràctica docent i el treball col·laboratiu del professorat)

·     Promoure la participació activa de l’alumnat, tant en l’aprenentatge com en la vida de la institució, en un marc de valors on TOTS es senten respectats i valorats com a persones.

·         Aconseguir la participació de les famílies i integrar-les en la comunitat

 

·         Estimular i facilitar el desenvolupament i el benestar del professorat i dels altres professionals del centre.

 

 

PROJECTE DE FUTUR

 

 

CARACTERÍSTIQUES DELS CENTRES DOCENTS EFICAÇOS

·         Compromís amb normes i metes compartides i clares.

·         Busca i reconeixement d’uns valors propis.

·         Lideratge professional de la direcció. Estabilitat laboral i estratègies per al desenvolupament del personal.

·         Currículum ben planejat i estructuratamb sistemes de coordinació i actualització periòdica..

·         Clima d’aprenentatge. Professionalitat de la docència.

·         Expectatives elevades sobre els alumnes.

·         Atenció als drets i responsabilitats dels estudiants.

·         Elevat nivell d’implicació i suport dels pares.

 

·         Suport actiu i substancial de l’administració educativa

 

 

GESTIÓ DE QUALITAT.

 

 

GESTIÓ DE QUALITAT

FACTORS QUE DETERMINEN LA QUALITAT EN ELS CENTRES

 

·      Els recursos materials disponibles: aules de classe, aules de recursos, biblioteca, laboratoris, pati, instal·lacions esportives, mobiliari, recursos educatius…

·  Els recursos humans: nivell científic i didàctic del professorat, experiència i actituds del personal en general, capacitat de treballar en equip, ràtios alumnes/professor, temps de dedicació… Els servicis i les actuacions que realitzen les persones són els que determinen la qualitat de tota organització. En este sentit és molt important la seua participació i compromís

·   La direcció i gestió administrativa i acadèmica del centre: labor directiva, organització, funcionament dels servicis, relacions humanes, coordinació i control…

 

  • Aspectes pedagògics: PEC (projecte educatiu de centre), PCC (projecte curricular de centre), avaluació inicial dels alumnes, adequació dels objectius i els continguts, tractament de la diversitat, metodologia didàctica, utilització dels recursos educatius, avaluació, tutories, èxit dels objectius previstos…

 

GESTIÓ DE QUALITAT