Festa de la Plantació

Celebrem la festa de la Plantació a l’escola

L’hort escolar és una eina pedagògica d’incalculable valor en els centres d’educació infantil i primària. Aquesta iniciativa pedagògica, que implica la creació i gestió d’un hort dins del centre educatiu, aporta nombrosos beneficis tant educatius com socials.

Palntem llavors per fer créixer el cabell al nostre personatge

En primer lloc, l’hort escolar ensenya als infants de la importància de la cura i el respecte pel medi ambient. Aprendre a conrear i cuidar les plantes els fa conscients del cicle de la vida, la naturalesa i l’ecologia, inculcant-los des de ben menuts valors de responsabilitat ambiental.

D’altra banda, l’hort és una eina excel·lent per a l’aprenentatge interdisciplinari. Els alumnes poden aprendre matemàtiques mitjançant la mesura de terreny, ciències experimentant amb els processos de creixement de les plantes, i fins i tot literatura escrivint sobre les seues experiències en l’hort.

L’hort escolar també promou la salut i els hàbits alimentaris saludables. Els xiquets i xiquetes que recol·lecten les seues pròpies verdures i hortalisses estan més disposats a menjar-les i a entendre l’origen dels seus aliments, fent front a la problemàtica de l’obesitat infantil i altres malalties relacionades amb la dieta.

A més, l’hort promou la interacció i la cooperació entre els alumnes. Treballar en equip per a cuidar de l’hort ensenya la importància de la col·laboració i la comunicació efectiva.

En resum, els horts escolars aporten beneficis educatius, ambientals i socials inestimables als centres d’educació infantil i primària. Aquestes experiències pràctiques i enriquidores ajuden a formar individus més conscients, saludables i preparats per a un futur sostenible.