II SETMANA DEL MEDI AMBIENT I LA PAU 22 – 31 de GENER de 2024

Amb el títol del projecte, NATURALMENT, al curs 2020-21, començà en el nostre centre UN CANVI DE MIRADA cap a L’EDUCACIÓ, partint de la confiança plena en què l’educació és la clau del progrés d’una societat.
La realitat ens va obligar a buscar noves alternatives a la situació de pandèmia provocada pel Coronavirus 19, on l’aprofitament de l’espai natural com a recurs per a l’ensenyament ens va obrir noves possibilitats que van fer viable l’escolarització presencial de l’alumnat. La crisi que vam travessar ens va posar de manifest la necessitat de reconnectar amb la natura.
Amb aquests antecedents, al curs 2021-22, vàrem voler donar un pas endavant cap a l’Educació Ambiental al nostre centre, emmarcant un PIIE (projecte d’Innovació Educativa) Global al context dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).
Per això mateix, el nostre compromís és reconvertir els espais educatius i traslladar cap a ells els espais verds, de tal manera que la conservació i la biodiversitat puguen convertir-se en conceptes veritablement latents.
La idea de transformar el pati escolar, naix de la necessitat d’acostar la natura a la infància, utilitzant-se com un element clau per entendre els processos físics, químics i de la naturalesa de primera mà, a més de donar a entendre l’enorme importància de la biodiversitat, la qual suposa la veritable clau de la vida. És un espai que afavoreix l’experimentació i l’aprenentatge actiu. Plantes, aus…, tots són part integrant de l’entorn i compleixen la seva funció vital perquè la naturalesa puga seguir el seu curs amb equilibri i fluïdesa.

Per tot açò, amb aquestes II JORNADES DE LA SETMANA DEL MEDI AMBIENT I LA PAU pretenem transportar la natura al centre, al mateix temps que traslladem l’aula a la natura. En el pati es troben aquests dos conceptes, creant així una aula a l’aire lliure i enmig de la natura, on la principal eina seran les activitats vivencials que amb ell serem persones més capacitades per dur-ho a bon terme.
La FINALITAT de la creació d’aquests espais és la transformació dels patis actuals en espais inclusius, estimulants i que ens apropen la natura a l’entorn més pròxim, on aconseguirem una metodologia més activa i inclusiva. Aquests espais constitueixen una eina clau per afavorir l’aprenentatge actiu, desenvolupar competències transversals, dinàmiques de col·laboració i pensament crític.
Amb aquestes transformacions volem oferir l’oportunitat d’aprofitar i donar vida als espais a l’aire lliure, convertint-los en zones verdes on es porten a terme processos d’ensenyament i aprenentatge. Les activitats pretenen involucrar a tota la comunitat educativa en el procés de transformació de l’espai, introduint valors ambientals i cultura de sostenibilitat al seu torn.

Les activitats que es plantegen en aquestes JORNADES giren al voltant de l’educació ambiental i a la utilització de metodologies actives.