Iniciem els Tallers Sensorials

L’equip d’EOE de l’escola comencem amb els tallers sensorials.

L’estimulació sensorial és una eina poderosa que pot proporcionar beneficis significatius als alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu. Aquest enfocament pedagògic posa un fort èmfasi en l’ús de diferents sentits per millorar l’aprenentatge i el desenvolupament dels alumnes, i pot ser efectiu amb tota classe d’alumnat amb o sense necessitats especials.

Un dels principals beneficis de l’estimulació sensorial és que pot ajudar a millorar la concentració i l’atenció dels alumnes. L’ús de diferents estímuls sensorials, com ara colors, textures o música suau, pot ajudar a crear un ambient propici per a l’aprenentatge i la concentració.

A més, l’estimulació sensorial pot ajudar a millorar la comunicació i les habilitats socials dels alumnes. Mitjançant l’ús de diferents sentits, es pot facilitar la interacció amb els altres i promoure la comunicació verbal i no verbal. Això és particularment important per als alumnes amb autisme o altres trastorns de la comunicació.

L’estimulació sensorial també pot ser útil per a la regulació emocional. Molts alumnes amb necessitats específiques poden tenir dificultats per gestionar les seves emocions. L’estimulació sensorial pot ajudar-los a relaxar-se i a trobar maneres positives de fer front a les emocions negatives.

A més, l’estimulació sensorial pot millorar les habilitats motoritzades dels alumnes. Mitjançant l’ús de jocs i activitats que impliquen la interacció amb diferents textures i superfícies, es pot promoure el desenvolupament de les habilitats motrius fines i gruixudes.

En resum, l’estimulació sensorial pot ser una eina valuosa per millorar l’aprenentatge i el desenvolupament dels alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu. Aquest enfocament pot ajudar a millorar la concentració, les habilitats socials, la regulació emocional i les habilitats motoritzades dels alumnes, i pot ser una part important d’un programa educatiu integral per a totes. Des de l’equip docent veiem important les diferents maneres en què l’estimulació sensorial pot ser incorporada a l’aula per proporcionar el millor suport possible.

En aquesta primera sessió ens hem llençat a la piscina dels colors i el tacte amb la pintura mitjançant espaguetis. Hem fet tres activitats diferents on la pasta ha sigut el fil conductor.