Trets d’identitat

Amb quins principis ens identifiquem?

  • Escola pública, en valencià, gratuïta i laica, que ofereix a tots els seus alumnes una educació de qualitat.
  • Escola democràtica i participativa, basada en el diàleg i el respecte.
  • Escola inclusiva i integradora, que educa en el valor de la diversitat, la solidaritat, en la tolerància, en la pluralitat, en la inclusió i en la no discriminació.
  • Escola compensadora de desigualtats socials, culturals, econòmiques, ètniques o personals.
  • Escola igualitària, on es fomenta la igualtat efectiva entre dones i homes, i es tracta de trencar amb estereotips sexistes, reconeixent la importància de la coeducació des de la primera infància.
  • Escola per la pau, que fomenta la convivència, la resolució pacífica de conflictes i la prevenció de la violència de gènere.
  • Escola compromesa amb la natura, que fomenta el respecte i la cura envers tots els éssers vius.
  • Escola Saludable, que pretén la transmissió d’hàbits d’alimentació amb menjar sa, de qualitat, i de proximitat.
  • Escola oberta a la Comunitat Educativa, al poble, arrelada al territori i a la cultura.

Quins valors són fonamentals en el centre?

  • Educació Infantil com una etapa amb identitat pròpia, no la base o preparació per a etapes posteriors.
  • L’escola com a institució de la infància i per a la infància, que parteix de la mirada dels nens.
  • Concepció de l’infant com un ésser complet, reconeixement dels seus processos de vida i de tots els àmbits de desenvolupament per igual.
  • Aprenentatge de qualitat centrat en l’infant, en què és un subjecte actiu i protagonista, motor del seu propi desenvolupament.
  • Currículum que es genera en l’acció i esdevé individualitzat, adaptat a les necessitats, motivacions i interessos personals.
  • Metodologia coherent amb la infància, amb els processos evolutius i necessitats autèntiques.
  • Planificació respectuosa amb els ritmes individuals i canviants i valoració de la diversitat com quelcom enriquidor.
  • Joc com a mitjà de relació amb el món, base de l’aprenentatge, com a dret dels infants.
  • Benestar emocional com a condició indispensable per a l’obertura a noves experiències i aprenentatges.
  • Convivència basada en l’acceptació, el reconeixement, la comprensió, el respecte, el diàleg i la mirada amorosa envers els altres.
  • El respecte i la cura de totes les persones que formen part de la Comunitat Educativa.
  • Reconeixement de la família com a agent educatiu primari, de participació i inclusió en la vida del centre.
  • El respecte i la valoració de l’entorn natural i cultural.
  • Compromís de l’equip educatiu amb la innovació, la reflexió i la formació continuada, indispensable per al desenvolupament professional.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies