Trets d’identitat

Amb quins principis ens identifiquem?

• Escola pública, en valencià, gratuïta i laica, que ofereix a tots els seus alumnes una educació de qualitat.
  • Escola democràtica i participativa, basada en el diàleg i el respecte.
  • Escola inclusiva i integradora, que educa en el valor de la diversitat, la solidaritat, en la tolerància, en la pluralitat, en la inclusió i en la no discriminació.
  • Escola compensadora de desigualtats socials, culturals, econòmiques, ètniques o personals.
  • Escola igualitària, on es fomenta la igualtat efectiva entre dones i homes, i es tracta de trencar amb estereotips sexistes, reconeixent la importància de la coeducació des de la primera infància.
  • Escola per la pau, que fomenta la convivència, la resolució pacífica de conflictes i la prevenció de la violència de gènere.
  • Escola compromesa amb la natura, que fomenta el respecte i la cura envers tots els éssers vius.
  • Escola Saludable, que pretén la transmissió d’hàbits d’alimentació amb menjar sa, de qualitat, i de proximitat.
  • Escola oberta a la Comunitat Educativa, al poble, arrelada al territori i a la cultura.

Quins valors són fonamentals en el centre?

• Educació Infantil com una etapa amb identitat pròpia, no la base o preparació per a etapes posteriors.
  • L’escola com a institució de la infància i per a la infància, que parteix de la mirada dels nens.
  • Concepció de l’infant com un ésser complet, reconeixement dels seus processos de vida i de tots els àmbits de desenvolupament per igual.
  • Aprenentatge de qualitat centrat en l’infant, en què és un subjecte actiu i protagonista, motor del seu propi desenvolupament.
  • Currículum que es genera en l’acció i esdevé individualitzat, adaptat a les necessitats, motivacions i interessos personals.
  • Metodologia coherent amb la infància, amb els processos evolutius i necessitats autèntiques.
  • Planificació respectuosa amb els ritmes individuals i canviants i valoració de la diversitat com quelcom enriquidor.
  • Joc com a mitjà de relació amb el món, base de l’aprenentatge, com a dret dels infants.
  • Benestar emocional com a condició indispensable per a l’obertura a noves experiències i aprenentatges.
  • Convivència basada en l’acceptació, el reconeixement, la comprensió, el respecte, el diàleg i la mirada amorosa envers els altres.
  • El respecte i la cura de totes les persones que formen part de la Comunitat Educativa.
  • Reconeixement de la família com a agent educatiu primari, de participació i inclusió en la vida del centre.
  • El respecte i la valoració de l’entorn natural i cultural.
  • Compromís de l’equip educatiu amb la innovació, la reflexió i la formació continuada, indispensable per al desenvolupament professional.