Donem la benvinguda a l’emocionant projecte “L’Escola fa ràdio”! Dissenyat per a fomentar l’esperit de comunicació, col·laboració i creativitat, aquest programa permet als i les nostres alumnes de sisè de primària submergir-se en el món del periodisme radiofònic. Cada setmana, els divendres al matí, els nostres joves periodistes presenten un programa en viu ple de notícies i històries recopilades de tota l’escola.
En el cor d’aquest projecte es troba la participació activa dels nostres estudiants. Cada setmana, l’alumnat de sisè busquen notícies i esdeveniments destacats en tots els racons del nostre col·legi. Després, en equip redacten i assagen els seus reportatges per a brindar una experiència de ràdio autèntica i captivadora.

Els beneficis clau del projecte “L’escola fa ràdio” són:

1. Desenvolupament d’habilitats comunicatives: En assumir rols de reporters i locutors, l’alumnat millora les seues habilitats de comunicació oral i escrita. Aprenen a expressar-se clarament i a adaptar el seu llenguatge per a diferents audiències.
  2. Promoció de la investigació i la curiositat: l’alumnat es converteix en cercadors d’històries, la qual cosa fomenta la seua habilitat per a investigar i descobrir informació interessant. Aquesta curiositat transcendeix el projecte i enriqueix el seu aprenentatge en general.
  3. Foment de la responsabilitat i el treball en equip: Cada edició del programa requereix col·laboració i coordinació. Els nostres joves periodistes aprenen a treballar junts, respectar terminis i assumir responsabilitats individuals en un entorn real.
  4. Construcció de confiança: L’experiència de presentar en la ràdio desenvolupa la confiança en l’expressió personal i la superació de la por escènica. Aquestes habilitats tenen aplicacions valuoses en diverses àrees de la vida.
  5. Enfortiment de la identitat escolar: “Ràdio a l’Escola” uneix a la nostra comunitat escolar en destacar assoliments, esdeveniments i notícies rellevants. Això fomenta un sentit de pertinença i connexió entre tots els membres de l’escola.
    En resum, “Ràdio a l’Escola” no sols enriqueix els nostres matins dels divendres, sinó que també nodreix les habilitats i la confiança dels nostres estudiants. Aquest projecte potencia l’amor per la comunicació, el periodisme i la col·laboració, al mateix temps que enforteix la identitat escolar i promou la participació activa en la vida escolar. Estem emocionats de veure com els nostres joves periodistes continuen elevant la veu de la nostra comunitat!

A continuació teniu un exemple d’un dels nostres programes de la ràdio. Esperem que vos agrade!