El projecte “Projecte Lector” és una iniciativa que busca fomentar l’hàbit de la lectura en l’alumnat a través d’una pràctica senzilla però efectiva: llegir els primers 15 minuts de la primera classe del dia. Durant aquest temps, els estudiants poden submergir-se en un bon llibre de la seua elecció, i començar la jornada escolar d’una manera més tranquil·la i enfocada.

A més, aquest projecte també busca dinamitzar la biblioteca del centre i fomentar el seu ús entre els i les estudiants. A través d’activitats d’animació lectora i altres recursos, l’alumnat pot descobrir noves lectures i desenvolupar el seu amor per la literatura.

Aquest projecte té múltiples beneficis, com ara:

1. Foment de l’hàbit de la lectura: Llegir de manera regular és fonamental per al desenvolupament cognitiu i acadèmic. El projecte “Projecte Lector” els brinda una oportunitat diària per a practicar la lectura i desenvolupar aquest hàbit de manera sostinguda.

2. Millora de la concentració i la memòria: La lectura és una activitat que requereix concentració i atenció, la qual cosa pot ajudar a desenvolupar aquestes habilitats de manera efectiva. A més, la lectura també pot ajudar a millorar la memòria i la retenció d’informació.

3. Desenvolupament d’habilitats de pensament crític i anàlisi: La lectura de textos de diferents gèneres i nivells de complexitat pot ajudar els estudiants a desenvolupar habilitats de pensament crític i anàlisi, així com a ampliar el seu coneixement i comprensió del món.

4. Foment de la creativitat i la imaginació: La lectura també pot fomentar la creativitat i la imaginació dels estudiants, ja que els permet explorar nous mons i personatges a través de les pàgines d’un llibre.

En definitiva, el projecte “Projecte Lector” és una iniciativa que busca fomentar l’hàbit de la lectura entre l’alumnat i millorar el seu desenvolupament cognitiu i acadèmic. En el nostre centre estem compromesos amb la promoció de la literatura i estem orgullosos d’implementar aquest projecte!