El CEIP NOVENES DE CALATRAVA és un centre CEPAFE (Centre educatiu promotor de l’Activitat Física i l’esport) reconegut per la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, des del curs 2013/2014, en el que l’esport suposa un nexe d’unió i inclusió per a tot l’alumnat.

En el nostre PEAFS recollim els objectius, plans, actuacions i activitats per a la promoció de l’activitat física i l’esport amb l’objectiu de formar en hàbits saludables i educació en valors.

A més a més, estem immersos en el programa “Colegios Comprometidos con el Deporte y la Salud” (reconeixement de prestigi internacional del qual, actualment, som Nivell Platí) a través de l’ONG “Deporte para la Educación y la Salud”, que és la coordinadora en Espanya de l’EUPEA (Associació Europea d’Educació Física).

Gràcies als projectes anteriors podem participar en propostes com ara: ESSD (Dia Europeu de l’Esport Escolar), No elevators day, European Mile, Move Week, Dia de l’Esport, Aula Ciclista, Esport a l’escola (dirigit a 5é i 6é) o Esport a l’escola +1 (dirigit a 3r i 4t).