PIIE

ESPAIS PREPARATS A INFANTIL A L’ESCOLA RURAL,
CURSOS 2022-2023 i 2023-2024.

El curs 2018/2019 es va fer un canvi d’equip directiu i amb ell es va iniciar una renovació pedagògica a nivell de centre. L’equip del cicle d’infantil porta des d’aleshores treballant i afegint canvis metodològics per arribar a la millora de l’ensenyament del nostre alumnat.
El curs 2020/2021 el cicle ja es va iniciar en formació referent a canvis en els espais d’aprenentatge i en metodologia viva i activa amb el grup de treball ”Lliure circulació a l’aula d’Educació Infantil”, es va seguir amb un seminari anomenat “La lliure circulació en l’Educació Infantil” i les docents ja porten cursos aplicant metodologies enfocades a la lliure gestió de l’aprenentatge, amb projectes de treball, propostes de lliure elecció i lliure circulació en un dels aularis amb els escassos recursos amb què comptem.
A partir de la reflexió col·lectiva del cicle d’infantil i del suport de l’equip directiu i de les famílies, vam arribar al punt d’inflexió en què volíem implantar en el nostre centre una metodologia viva i activa basada en espais preparats de lliure circulació.
Considerem que aquesta metodologia és la que respecta el desenvolupament natural de l’infant i dona resposta a les seues necessitats tenint en compte les seues característiques.

L’evolució del projecte ha anat orientat, sobre tot, cap a la inversió en nous recursos materials, tant mobiliari per a la transformació dels espais, com materials inventariables i fungibles per a la posada en pràctica de metodologies alternatives, en este cas la posada en marxa de les propostes de les caixes compartides.
Hem aconseguit aplicar les noves metodologies que vam proposar durant el primer any de PIIE i millorar alguns dels espais plantejats.
S’ha de tindre en compte que durant aquest primer any de projecte l’equip de cicle ens hem format pel que fa a la renovació d’espais i innovació metodològica i que, de cara al segon curs, seguirem formant-nos.

Vídeo PIIE