METODOLOGIA
Utilitzem una metodología activa, participativa i inclusiva tenint en conter la diversitat dels alumnes i amb la finalitat de lograr una inclusió efectiva, minimitzant així les barreres físiques, sensorials, cognitives i culturals que poden existir en l’aula. D’aquesta forma afavorim la igualtat d’oportunitats en l’acces a l’educació per a tots i totes.
-
Investigació i experimentació
Seguint la línia de la metodologia d’educació infantil, en les matèries de Ciències naturals i socials i amb una gran quantitat de continguts, els alumnes d’educació primària coneixeran i interaccionaran amb el món que els envolta fent ús de diversitat de recursos i l’experimentació.
-
Iniciació i consolidació de la lectoescriptura.
En primer cicle de primària donem importància a la iniciació a la lectura dels xiquets i xiquetes, així com el segon i tercer cicle tenen com a objectiu la consolidació d’aquest procés i el desenvolupament de la comprensió lectora i l’expressió escrita. Amb una combinació d’elements de metodologies analítiques i globals, la nostra escola vertebra una gran quantitat de pràctiques educatives al voltant del desenvolupament d’aquesta competència comunicativa: les àrees de llengües i els grups flexibles, en un primer pla, i tota la resta d’àrees i pràctiques educatives en un segon, despleguen el compromís amb el procés d’aprenentatge de la llengua.
-
Apadrinament lector.
Per crear vincles entre els alumnes de la nostra escola i afegir un element de motivació en l’aprenentatge de la lectoescriptura, una de les pràctiques que més èxit ens dóna és l’apadrinament lector.
L’alumnat de 6è, 5è i 4t esdevenen padrins dels alumnes de 2n, 1r i P-5 i cada padrí o padrina amb el seu fillol o amb la seva fillola compartiran estones al voltant d’un conte o un llibre, no només reforçant el procés lector i compartint el gust per la lectura, sinó també aprenent valors de convivència, tolerància i esforç.
- Tallers
A la nostra escola, algunes hores estan invertides a reforçar les àrees instrumentals i el treball de les competències bàsiques.
Al primer cicle realitzem el taller de comprensió lectora, el taller de processos lògics i matemàtics, els racons d’experimentació, el taller de lectura, i taller artístic.