Preguntes freqüents

A continuació els presentem un llistat amb algunes de les preguntes més freqüents que ens solen formular.

En relació al Centre

· QUAN S’OBRI EL PERÍODE DE MATRICULACIÓ?

És convenient visitar el tauler d’anuncis del centre en el mes de Maig aproximadament. Allí s’especificarà el període concret per a presentar tota la documentació de la matrícula que prèviament es podrà recollir en la secretària del centre. No confondre amb el procés que es realitza per a accedir a l’escola infantil municipal, que segueix les seues pròpies dates.

· ENS HEM RETARDAT I L’ALUMNE/-A NO ARRIBA A TEMPS. POT ENTRAR EN CLASSE?

Les portes del Centre sempre han d’estar tancades perquè els alumnes/-as no puguen eixir de les instal·lacions sense permís, però no obstant això, estan obertes per a tot aquell pare/mare que porte al seu fill al col·legi. Òbviament, per a no entorpir la dinàmica de la classe, es recomana no portar al xiquet quan la classe ja haja començat. Millor esperar al canvi de classe o a l’hora de l’esbarjo. En cas de no ser possible, en conserge recollirà al xiquet/-a i l’acompanyarà a la secretaria del centre perquè algú es faça responsable d’ell fins que puga accedir a la classe.

· EL MEU FILL/-A TÉ UNA EXCURSIÓ/EIXIDA I NO SÉ ON INGRESSAR ELS DINERS. QUÈ FEM?

El Centre disposa d’un únic compte bancari, tant per al menjador escolar com per als tots els aspectes administratius relacionats amb aquest. Per tant, els ingressos s’efectuaran en aqueix número de compte bancària. Atés que els centres educatius dependents de la Conselleria d’Educació no poden disposar de diners en metàl·lic, tots els ingressos, del tipus que siguen, hauran d’efectuar-se directament en el banc (físicament, en línia, etc…).

En relació al servei de Menjador Escolar

· EM DESCOMPTEN TOTS ELS DIES DEL MENJADOR SI EL MEU FILL/-A NO H ASSISTIT A AQUEST?

Totes les absències puntuals o prolongades, degudament justificades al menjador escolar, si es descomptaran a partir del curs 2019-20, però no en el rebut del mes següent com fins ara. Al final del curs, es comptabilitzaran totes les absències i es retornarà els diners corresponents, en el rebut del mes de maig. Tinguen en compte que es retornarà l’import  íntegre del menú d’aqueixos dies que l’alumne/-a no ha assistit, sempre que les absències hagen sigut justificades.  L’equip del menjador escolar (cuinera, assistent de línies, educadores,…) continua treballant diàriament, independentment dels xiquets/-as que facen ús del servei, i això implica unes despeses de manteniment. Totes aquestes mesures van ser aprovades en el seu moment en Consell Escolar i estan reflectides en la normativa i funcionament del Menjador escolar (Veure apartat).

· QUÈ FAIG SI M’HAN COBRAT UN REBUT PER ERROR O L’IMPORT ÉS INCORRECTE?

En tal caso, pueden acudir a la Secretaría del Centro y hablar con el encargado del comedor escolar. Después de comprobarlo, en la mayor brevedad posible, se les devolverá la cantidad correspondiente o bien no se les cobrará el recibo siguiente (ajustando los importes).

· COM PUC SOL·LICITAR LES AJUDES/BEQUES DEL MENJADOR I TRANSPORT?

Segons l’ordre, tots els xiquets d’Educació Infantil i Educació Primària podran sol·licitar la beques. Se sol realitzar habitualment durant els mesos de juny i juliol. El període exacte per a la tramitació el marca la Conselleria d’Educació, amb la publicació de la normativa en el diari oficial (DOGV).  d’ací al fet que cada any, pot variar una mica. No obstant això, el centre informa sempre puntualment a través dels panells informatius del *Centro en quant es rep la documentació i els terminis per al lliurament d’aquesta. No han de preocupar-se sobre aquest tema.

· EL MEU FILL/-A se QUEDA A MENJAR ESPORÀDICAMENT. QUINS SÓN ELS PASSOS A SEGUIR?

En aquest cas, el primer és acudir a l’entitat CAIXABANK i ingressar l’import corresponent a la quantitat de tiquets que es volen adquirir. Posteriorment, portaran el justificant de l’ingrés a la Secretaria del dins on es canviaran pel tiquets corresponents. També pot fer-ho a través d’internet realitzant una transferència al compte corrent del menjador escolar ES54 2100 8705 9913 0012 6386 i seguint els mateixos passos que en el supòsit anterior. Poden obtindre més informació en l’apartat alumnes esporàdics.

· EL MEU FILL/-A ÉS NOU USUARI/-A. QUÈ HA DE PORTAR AL MENJADOR ESCOLAR?

En el cas de nous usuaris, bé siga perquè comencen la seua etapa d’escolarització o bé perquè fan ús del servei del menjador escolar per primera vegada, hauran de portar la seua pròpia bossa de neteja personal amb: una pinta, colònia, raspall i pasta de dents. En el cas dels alumnes/-as d’Educació Infantil, a més, ens portaran un paquet gran de tovalloletes humides per xiquet/-al fet que s’aniran utilitzant de manera general fins a esgotar existències. Arribats a aquest punt, ens posarem en contacte amb vostés via circular perquè ens porten més tovalloletes.

· ÉS SUFICIENT AMB INFORMAR EL TUTORA/- QUE L’ALUMNE/-A NO ES QUEDA AL MENJADOR?

La resposta és no. Encara que sempre és recomanable mantindre informat als tutors de qualsevol circumstància, com una absència al menjador, els convidem que notifiquen sempre la baixa de l’alumne/-a directament als responsables del menjador (Javi, Pilar, Gerard o Mari Carmen (conserge)), per a així poder assegurar-nos que la informació arriba a nosaltres/-as.