ESTRENEM ESCOLA!
Estem emocionats d’inaugurar la nostra secció de notícies explicant-vos que estrenem escola!
Després de dos anys d’obres, el nou Mestre Canós va obrir les seues portes el 8 de setembre de 2025, amb la visita del Conseller d’Educació, l’Alcaldessa i altres personalitats.
Per tal de celebrar-ho, el dimecres 8 d’octubre vam obrir les portes a la gent del barri perquè poguera veure les instal·lacions i vam convidar a exalumnes i antics mestres per fer un homenatge a la història d’aquest centre.
Així. vam projectar fotos des dels inicis, vam preparar un xicotet museu amb materials i objectes escolars d’altres temps i ens vam retrobar amb persones estimades… Va ser una vesprada molt especial.
(8/10/2025)


EIXIDA TEATRE INFANTIL
ELS ALUMNES D’INFANTIL 3, 4 I 5 ANYS HEM ANAT D’EXCURSIÓ AL TEATRE DEL RAVAL, PER A VEURE L’OBRA DE TEATRE: “LLUNA, DOS I TRES!”. HO HEM PASSAT MOLT BÉ, TANT ANANT CAMINANT FINS EL TEATRE COM GAUDINT DE LA FUNCIÓ.
(11-11-2025)

EIXIDA DEL PRIMER CICLE AL PARC RAFALAFENA
En contacte amb la natura és fonamental per aprendre a estimar-la i connectar amb nosaltres mateixos! Per això des de l’escola es promouen les eixides i jornades en espais naturals i a l’aire lliure.
Aquest mes de novembre, les xiquetes i els xiquets de primer a quart de primària han passar un matí al Parc de Rafalafena i s’ho han passar d’allò més bé!
Han abraçat els arbres, han après el nom d’algunes plantes i també han agafat llavors. Ha estat una experiència molt enriquidora!
(13-11-2025)

COL·LABOREM EN LA NETEJA DEL PINAR I LA PLATJA DEL GRAO
Des de l’escola estem treballant la importància de cuidar el medi ambient i protegir els ecosistemes, però també és important passar a la pràctica.
Així doncs, el 3 de novembre, l’alumnat de 3r i 4t de primària han fet una eixida al Parc del Pinar i a la Platja del Planetari per tenir-ne consciència de la brutícia que generem els humans en els espais naturals i col·laborar en la neteja d’aquests espais.
Açò només ha sigut el principi! Però continuarem treballant per protegir el nostre entorn.
(3/11/25)
ELS ALUMNES D’INFANTIL GAUDIM DEL TEATRE: “ELS CONTES DEL TIO NELO”
Participació del CEIP Mestre Canós en el Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat
L’alumnat de 4t, 5é i 6é de Primària ha participat hui en l’acte de sensibilització celebrat a la Plaça Borrull amb motiu del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat. En arribar, hem pogut escoltar el manifest, llegit per diverses persones amb discapacitat, seguit de la intervenció de l’alcaldessa.
Després, els xiquets i xiquetes s’han organitzat en grups per a recórrer els tallers i activitats preparats per diferents associacions. Cada proposta buscava que l’alumnat poguera posar-se en la pell de persones amb discapacitats sensorials, a través d’experiències com orientar-se sense veure, reconéixer sons, olors o sabors, o superar xicotets reptes adaptats.
Un dels tallers que més han gaudit ha sigut el bàsquet en cadira de rodes, on un equip especialitzat els ha ensenyat a manejar les cadires i a jugar un partit adaptat. També han participat en jocs i dinàmiques que fomentaven la inclusió i el respecte a la diversitat funcional.
Ha sigut un matí molt enriquidor en què el nostre alumnat ha aprés, s’ha divertit i, sobretot, ha desenvolupat valors d’empatia, respecte i sensibilització cap a la discapacitat. (3-12-2025)
Quan Carnestoltes arriba, la festa s’activa!
El passat 13 febrer, de vesprada, la nostra escola es va omplir de color, vida i festa amb la celebració del Carnestoltes 2026. Enguany, la temàtica triada ha estat la natura, una proposta que ha permès desplegar tota la creativitat de l’alumnat i les famílies.
La jornada va començar amb la tradicional rua pels carrers del voltant del centre. L’alumnat va lluir les seves disfresses i els veïns i veïnes van poder gaudir d’una desfilada única: des de xicotets insectes i flors de colors vius fins a imponents arbres, animals salvatges i, fins i tot, fenòmens meteorològics com núvols i pluja.
L’originalitat de les disfresses, moltes d’elles elaborades amb materials reciclats, va destacar el compromís de la nostra comunitat escolar amb la cura del planeta.
En acabar el recorregut, la festa es va traslladar al pati de l’escola, on es va posar música i els alumnes de totes les edats, mestres i familiars van compartir balls i rialles en un ambient de convivència.
Per a tancar la vesprada amb bon sabor de boca, el centre va organitzar el tradicional berenar col·lectiu amb magdalenes i xocolata desfeta, que va servir per a recuperar forces i posar el punt final a una de les celebracions més esperades de l’any.
Des de l’escola volem agrair la participació i la il·lusió de tothom qui ha fet possible que la natura prenguera els nostres carrers per unes hores. Fins al pròxim Carnestoltes!
14/02/2026
VISITA A LA CASA DELS CARAGOLS! Ens endinsem en el món de la política institucional.
L’alumnat de 3r i 4t de Primària ha viscut una experiència molt enriquidora amb la visita a la Casa dels Caragols, un dels edificis més representatius de Castelló de la Plana. Aquesta eixida tenia com a finalitat apropar els xiquets i xiquetes al món de la política institucional i al funcionament de l’administració pública.
En arribar, van ser rebuts per la Susana Fabregat, delegada del Consell en Castelló, qui els va explicar de manera clara i entenedora quines són les principals tasques que du a terme la delegació del govern a la província: coordinar serveis, atendre la ciutadania i representar el Consell al territori. L’alumnat va poder descobrir així com treballen les institucions i quina importància tenen en el dia a dia de la societat.
A més, la delegada també els va contar la història de l’edifici, construït a principis del segle XX i conegut pels característics caragols decoratius de la seua façana, que li donen nom. La Casa dels Caragols forma part del patrimoni arquitectònic de la ciutat i és tot un símbol per als castellonencs i castellonenques.
Un dels moments més destacats de la jornada va ser la roda de premsa que els mateixos alumnes van organitzar. Convertits en autèntics periodistes, van poder formular preguntes i resoldre tots els seus dubtes sobre el funcionament del govern, les responsabilitats d’una delegada i la importància de la participació ciutadana.
Una activitat tan interessant com necessària!
(22/01/26)
Jornada marinera a Borriana
L’alumnat de 3r cicle ha viscut una experiència molt refrescant amb la seua visita a l’Escola de la Mar de Borriana. Aquesta eixida forma part del compromís del centre per fomentar l’esport, els hàbits saludables i les activitats a l’aire lliure en contacte directe amb la natura.
Al llarg de la jornada, els xiquets i xiquetes van participar en diferents activitats nàutiques dirigides per monitors especialitzats. Van aprendre nocions bàsiques de navegació, normes de seguretat marítima i es van familiaritzar amb les parts d’una embarcació.
L’activitat estrella va ser, sens dubte, la pràctica de vela, on l’alumnat va poder experimentar la sensació de navegar impulsats pel vent. Aquesta experiència no sols va resultar emocionant, sinó que també va reforçar valors com el treball en equip, la cooperació i la responsabilitat. A més, van fer piragüisme i els van donar un passeig en llanxa per ensenyar-los el port.
Sense dubte, ha estat una jornada plena d’aprenentatge, convivència i diversió!
(14/2/26)
FESTA, NATURA I CULTURA!
Visitem la Magdalena per apropar-nos a les arrels de Castelló.
Amb motiu de la proximitat de les festes de la Magdalena, l’alumnat de 1r i 2n cicle ha realitzat una eixida a l’Ermita de la Magdalena, un espai emblemàtic i ple de significat per a la ciutat de Castelló de la Plana.
Aquesta activitat s’emmarca dins de les propostes del centre per tal de vincular l’alumnat amb la identitat cultural castellonenca i apropar-lo als orígens de la ciutat. Durant la visita, els xiquets i xiquetes han conegut la història del trasllat des del turó de la Magdalena fins a la plana, un fet que es commemora cada any amb les tradicionals festes fundacionals.
A més del vessant històric i cultural, l’eixida ha tingut com a objectiu fomentar la convivència entre l’alumnat, reforçar els vincles de grup i promoure valors com el respecte i la cooperació. La jornada també ha servit per gaudir de l’entorn natural que envolta l’ermita, potenciant el contacte amb la natura i l’aprenentatge a l’aire lliure.
Amb iniciatives com aquesta, el centre educatiu continua apostant per experiències significatives que connecten l’aula amb l’entorn, tot reforçant el sentiment de pertinença i estima per la cultura i les tradicions de Castelló.
(23/02/2026)

Coneixem la Unitat Militar d’Emergències de molt a prop!
Aquest matí, 17 de febrer, l’alumnat de 4t curs ha fet una sortida molt especial a la Plaça Major per visitar l’exposició de la Unitat Militar d’Emergències (UME).
L’activitat ha estat una oportunitat única per conèixer de prop la tasca que realitza aquest cos en situacions d’emergència com incendis forestals, inundacions o grans nevades.
Durant la visita, els i les alumnes han pogut observar diferents vehicles d’intervenció, camions autobomba i material especialitzat utilitzat en rescats i operacions d’emergència. Un dels moments més emocionants ha estat quan els han permès pujar als vehicles i veure’n l’interior, descobrint com funcionen els sistemes de comunicació i els equips de seguretat.
A més, els membres de la UME han explicat en què consisteix la seva feina, han fet una petita demostració del material que utilitzen habitualment en les seves actuacions i han resolt les preguntes de l’alumnat.
La sortida ha estat molt enriquidora i ha permès als infants entendre millor la importància del treball en equip, la solidaritat i el servei a la comunitat. Sens dubte, ha estat una experiència que recordaran durant molt de temps.
(17/02/26)



FUTBOL AL COLE AMB EL CLUB GROGUET
L’alumnat de 3r, 4t, 5é i 6é ha participat en una activitat esportiva organitzada pel Club Groguet, que ha resultat tot un èxit. La iniciativa, titulada “Clínic amb entrenadors de la cantera”, ha permés als estudiants gaudir d’una jornada diferent i molt enriquidora.
Durant l’activitat, el centre ha comptat amb la visita de dos entrenadors de la cantera del Villarreal CF, els quals han dirigit els exercicis i han compartit els seus coneixements amb l’alumnat.
Gràcies a esta experiència, els xiquets i xiquetes ho han passat genial i han pogut aprendre noves habilitats futbolístiques, treballar en equip i acostar-se a l’esport d’una manera divertida i motivadora.
La pilota valenciana arriba a la nostra escola!
L’alumnat de 4t de Primària ha participat en una activitat dedicada a la pilota valenciana, que s’ha dut a terme a l’escola amb l’objectiu de conéixer i valorar este esport tan arrelat al nostre territori.
Durant dos hores, Pepe Mesquita, com a exjugador professional, i Àlvaro, com a tècnic, han compartit el seu coneixement i experiència amb l’alumnat.
En primer lloc, han començat amb una breu part teòrica en la qual els estudiants han aprés què és la pilota valenciana i la importància que ha tingut tradicionalment a la nostra comunitat; però després els han fet una classe pràctica, on han jugat i experimentat dues de les modalitats més conegudes: el raspall i l’escala i corda.
Esta activitat forma part del programa Pilota a l’Escola, impulsat per la Generalitat Valenciana, amb l’objectiu d’acostar este esport autòcton a tots els xiquets i xiquetes de la comunitat.
Sens dubte, ha sigut una experiència que ha permés a l’alumnat aprendre, gaudir i connectar amb una de les tradicions esportives més representatives de la nostra cultura.



















