Conviu amb Música és un projecte d’innovació i inclusió educativa que consisteix en proporcionar a l’alumnat l’oportunitat de fer tallers relacionats amb la música per les vesprades perquè siguen més motivadores. L’organització en tallers redueix la ràtio d’alumnes ja que amb dos classes es fan tres grups i augmenta l’atenció personalitzada al comptar amb un mestres i un músic professional per grup. Es treballarà l’APS, donant un servei a la comunitat; l’aprenentatge cooperatiu, creant i interpretant composicions grupals i l’ASE, gestionant emocions.
Els objectius marcats per a portar endavant el projecte durant dos cursos escolars són:
1.- Millorar la inclusió i la convivència del centre i el benestar emocional dels alumnes.
1.1.- Afavorir el principi d’igualtat d’oportunitats donant la possibilitat a tot l’alumnat de tocar un instrument de corda.
1.2.- Afavorir el treball cooperatiu entre l’alumnat.
1.3.- Millorar el benestar emocional de l’alumnat.
1.4.- Reduir els conflictes a les vesprades i millorar el clima de l’aula.
1.5.- Implementar activitats d’avaluació inclusives i participatives.
2.- Millorar la motivació, l’aprenentatge i el rendiment de l’alumnat.
2.1.-Implementar noves metodologies que augmenten la motivació de l’alumnat.
2.2.- Augmentar el protagonisme dels alumnes en el procés d’ensenyança-aprenentatge.
2.3.- Garantir la inclusió, l’accessibilitat i la participació de tot l’alumnat.
2.4.- Desenvolupar la capacitat creativa i l’expressió artística.
2.5.- Fer intercanvis, mostres i actuacions per a tota la comunitat educativa i altres institucions.
“Este PIIE ha rebut una assignació econòmica per part de la conselleria competent en matèria d’educació de la Generalitat. Tot el que s’ha publicat en esta pàgina es fa baix una llicència Creative Commons Reconeixement-CompartirIgual 4.0 Internacional. En cas de publicació del projecte o dels recursos educatius generats, així con la de possibles obres derivades, s’ha de fer baix la mateixa llicència, indicar si s’ha fet alguna modificació i enllaçar esta pàgina com a referència del projecte original i de la seua autoria”
