Erasmus +KA121MINDS

El nostre centre va ser seleccionat el curs passat, pel Consorci MINDS, concretament pel Cefire específic d’Infantil, de València, com a reconeixement a la trajectòria formativa del cicle d’infantil, per a participar en el projecte Erasmus + KA121. Això ha permés que al llarg d’aquest curs 22-23, quatre de les nostres mestres, hagen fet mobilitzacions a diversos països d’Europa amb dos tipus de modalitats: “Job Shadowing” (observació directa de la metodologia de treball) o cursos estructurats.

El projecte “PROGRAMA ERASMUS ” està cofinançat pel programa Erasmus+ de la Unió Europea. El contingut d’aquesta publicació en la web és responsabilitat exclusiva del CEIP VERGE DE GRÀCIA i ni la Comissió Europea, ni el Servei Espanyol per a la Internacionalització de l’Educació (SEPIE) són responsables de l’ús que puga fer-se de la informació ací difosa.

Bolonya i Mòdena

Job Shadowing “ Scola Passerotti”, Bolonia

El mes de novembre, la nostra companya Montse ha visitat l’escola Passerotti, que atén a xiquets i xiquetes de 0-6 anys. Una escola basada en l’educació a l’aire lliure, on el seu parc representa una escola sense límits ni fronteres estructurals, en el qual és possible desenvolupar experiències i aventures que estimulen la curiositat del xiquet i ofereix oportunitats per a experimentar, provar, descobrir, inventar i crear, estimulant el moviment del xiquet, els processos de descobriment i coneixement.

Una escola que considera que la millor manera de desenvolupar la prevenció és educar als xiquets i xiquetes perquè coneguen, desenvolupant així els «anticossos d’entrenament» que li permeten aprendre a enfrontar-se a les dificultats, a assumir alguns riscos coneixent les seues pròpies possibilitats.

El mes de novembre, la nostra companya Mª de la Mar ha realitzat un curs de formació en el centre REMIDA, per a conéixer les possibilitats dels materials de rebuig i de la naturalesa, en relació als diferents llenguatges de la infància.

Iniciem el curs amb la presentació del Centre REMIDA-Bolonya per la pedagoga i formadora Carlotta Ferrozzi, recorrent les instal·lacions del centre i visitant cadascun dels seus “ateliers” (de la construcció, de la llum i del llenguatge expressiu).

Hem realitzat quatre tallers amb materials de rebuig del centre, amb l’objectiu de conéixer i observar les seues possibilitats:

-Taller sobre la investigació dels materials de rebuig

-Taller sobre signes gràfics

Taller sobre el paper

Taller sobre la naturalesa

Finalment hem realitzat un “Landart“ al jardí del REMIDA deixant la nostra petjada com a agraïment dels aprenentatges viscuts.

Pistoia

Job Shadowing

“SISTEMA EDUCATIU MUNICIPAL DE LA CIUTAT DE PISTOIA”

El mes d’abril la nostra companya Patricia, ha visitat la localitat de Pistoia per a conéixer el seu projecte educatiu. Entre altres, ella i la resta de mestres participants han visitat l’àrea bambini Verda i l’escola de la infància Marí Marini, situades en un paratge excepcional al voltant de la naturalesa; també han visitat l’àrea bambini Roja, on l’eix principal és la família; el Niu II Grill i el Niu il far; i l’àrea blava específica d’art i l’àrea groga de literatura i teatre. El respecte a la infància i la interconnexió entre el municipi i la comunitat educativa són els dos eixos principals que guien el seu projecte educatiu, sent fonamental, un acompanyament de tot el municipi al xiquet o xiqueta des que naix i va creixent en el sistema educatiu.

Eslovènia

Job Shadowing “Educant en la natura” (Eslovènia)

El mes de maig, la nostra companya Albi ha sigut l’última a participar en el projecte Erasmus+. La seua mobilitat s’ha desenvolupat a Eslovènia, en una localitat de poc més de 5000 habitants anomenada Radenci.

L’escola Radenci- Radenski Mehurčki es troba en un entorn privilegiat, envoltada de naturalesa, es defineix com una escola ecològica. Tenen molt present la cura pel medi ambient, participant en projectes com el “Climate Goals and Content in Education”. Fomenten l’autonomia des de molt xicotets i a les seues aules es respira un gran respecte per la infància i confiança plena en les capacitats dels xiquets i xiquetes. Senten vital importància pel foment de les rutines i hàbits en la infància, dedicant la major part del temps de la seua jornada diària. La cura dels sentiments també és un element fonamental del procés educatiu, així com l’expressió corporal, el moviment i la creativitat