Aules transformadores

AULES TRANSFORMADORES

Què és?

Aules Transformadores d’Espais i Metodologies Educatives és un projecte de promoció de la innovació pedagògica que la Subdirecció General de Formació
del Professorat de la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació posa a la disposició de tots els centres educatius d’etapes no universitàries i professorat de la Comunitat Valenciana.

En què consistix?

Consistix en un conjunt d’iniciatives que impliquen a tota la xarxa de CEFIRE de la Comunitat per a assessorar, guiar i formar al professorat de manera individual o als equips docents en el seu conjunt, que desitgen implantar de forma estructurada i duradora canvis en el seu centre. La innovació, adaptable a cada realitat, se centra en la implantació de metodologies d’ensenyament i aprenentatge competencial, aprofitant al màxim la tecnologia educativa i els espais disponibles. Gràcies a este projecte podem conéixer experiències d’altres centres de la Comunitat Valenciana, realitzar un diagnòstic del nostre estat actual en metodologies actives, en el bon ús de tecnologia i en l’explotació dels espais d’una manera eficient, així com unir-nos a una xarxa de centres transformadors en la qual compartir informació, sol·licitar assessorament i potenciar sinergies.

Qui coordina el projecte?

Des del curs 2023/2024 en el CEIP “Verge de Gràcia” s’està formant un equip impulsor que rep una capacitació especialitzada a través del Centre de Formació del Professorat (CEFIRE) per a dur a terme este emocionant projecte. A través d’estratègies pedagògiques creatives, busquem fomentar l’aprenentatge significatiu, la participació activa de l’alumnat i el desenvolupament integral d’habilitats per a la vida. El nostre equip està format per mestres i mestres que compartixen una visió comuna de crear experiències educatives que inspiren i motiven a l’alumnat. Cada membre de l’equip aporta la seua experiència única i el seu compromís amb la innovació educativa.

Pròxims passos

Amb el suport del CEFIRE i el compromís del nostre equip impulsor, estem llestos per a començar la implantació progressiva del Projecte d’Aules
Transformadores en el nostre centre. Estem entusiasmats per l’impacte positiu que això tindrà en l’experiència d’aprenentatge del nostre alumnat i estem
desitjosos per compartir els nostres avanços i assoliments amb tota la comunitat educativa