Història del nostre centre

L’edifici de la Escola Infantil San José va ser construït l’any 1971 a un dels terrenys, de dos mil metres quadrats, que va cedir la Cooperativa Agrícola San José. Per aquest motiu, i com agraïment, es decidí posar el nom de San José a la nostra escola. Va ser inaugurada el mes de juliol de 1975, com a guarderia infantil a càrrec de l’Institut Nacional de Assistència Social. En aquest moment, l’alumnat que cursava al nostre centre comprenia entre els 3 i els 6 anys d’edat i amb una capacitat de 140 places. Així mateix, la “guarderia” comptava amb una directora, un metge, un auxiliar d’infermeria, quatre mestres, cinc guardadors, cinc personal subaltern, un conserge i un guarda.

Al voltant de 1986, l’escola començà a ser propietat de la Conselleria d’Educació amb un alumnat de menor edat. La reforma del centre, es realitzà ja al any 2001, on es remodelaren els dormitoris i es construïren servicis, adaptats per a aquestes edats, entre les diferents sales. L’alumnat que assistia al centre ja comprenia entre 1- 3 anys.

Actualment, el centre compta amb 6 sales, un menjador escolar, cuina pròpia, dos patis interiors, dos patis exteriors, sala d’usos múltiples i despatx de direcció. En aquest temps, el espai ha anat modificant-se i adaptant-se a les necessitats, tant del nostre alumnat, com de la metodologia utilitzada. En aquest curs escolar, curs 2022-23, comptem en un total de 3 sales amb alumnat de 1-2 anys i tres sales amb alumnat de 2-3 anys. Comptem amb un total de 8 educadores, 2 mestres, personal de neteja, cuiner, ajudant de cuina, persona de manteniment i 12 monitores de menjador.

Respecte al domicili del centre, podem dir que l’oficial és el C/San Felip nº10, però l’alumnat entra al centre per l’entrada del C/San Jaume, nº36, ja que és l’entrada directa al pati i a les aules.

* Part d’aquesta informació ha sigut extreta del llibre «Caixalmassora, Cien años creciendo juntos (1917-2017)» de Raül Pons, Primitiu Garcia i Pepe Beltrán.