
El CEIP La Muixara participa en el projecte d’investigació EVALCOMPLIN.
Durant el primer trimestre del curs, el CEIP La Muixara ha participat en el projecte d’investigació EVALCOMPLIN, una iniciativa desenvolupada pel Grup de Mesura i Avaluació de la Universitat de València.
El projecte EVALCOMPLIN té com a objectiu principal dissenyar i validar un instrument d’avaluació de la competència lingüística, centrant-se especialment en l’expressió oral de l’alumnat del segon cicle d’Educació Infantil i del primer cicle d’Educació Primària, tant en castellà com en valencià.
Aquesta investigació parteix de la importància fonamental del desenvolupament del llenguatge oral per al creixement personal, social i acadèmic dels xiquets i xiquetes. L’avaluació es realitza a través d’estratègies narratives, utilitzant tasques de narració com a mitjà per analitzar i valorar l’expressió oral de l’alumnat.
La metodologia del projecte és mixta, combinant enfocaments quantitatius i qualitatius, amb la finalitat d’establir criteris rigorosos que permeten definir rúbriques d’avaluació clares i eficaces. En l’estudi participen equips multidisciplinaris formats per pedagogs, psicopedagogs, mestres i especialistes en llenguatge.
Un dels aspectes més destacats d’EVALCOMPLIN és la seua voluntat de crear una prova d’aplicació senzilla i àgil, que puga ser utilitzada fàcilment pel professorat als centres educatius. El procés de validació inclou l’anàlisi de grups diversos, amb alumnat de diferents llengües i contextos culturals.
Amb aquest projecte, la Universitat de València i els centres participants, com el CEIP La Muixara, contribueixen a una investigació amb alt impacte social, que aspira a la creació d’un observatori del desenvolupament del llenguatge infantil en col·laboració amb universitats i centres educatius.
Des del CEIP La Muixara valorem molt positivament la participació en iniciatives d’innovació i investigació educativa que ajuden a millorar la pràctica docent i el desenvolupament integral del nostre alumnat.

